Stort flammehav: Lastbil i brand på Fynske Motorvej

En lastbil er onsdag morgen brudt i brand på Fynske Motorvej.
Det oplyser Vejdirektoratet.
Det betyder, at der lige nu kun er ét spor farbart.
“E20 fra Middelfart mod Odense mellem <57> Nørre Aaby og <56> Ejby
Uheld, Uheld med lastbil, Køretøj i brand, Kun 1 farbart spor
Politiet er på stedet.
Forventes overstået i løbet af morgenen,” skriver Vejdirektoratet i en opdatering.
Presse-fotos.dk skriver om hændelsen:
“Midt i myldretiden brød et tungt køretøj pludselig i brand. På få minutter udviklede ilden sig eksplosivt, og tæt røg begyndte at drive hen over kørebanen.
Trafikken gik i stå, mens chokerede bilister måtte holde stille og se flammerne æde sig gennem køretøjet.
Redningsmandskab rykkede hurtigt massivt ud, og politiet fik lukket hele strækningen i den ene retning. Brandfolk arbejder lige nu fortsat intenst på stedet for at få kontrol over ilden og forhindre yderligere spredning.
Køen vokser minut for minut. Flere trafikanter har siddet fast i op mod en halv time, og situationen forværres af, at et andet uheld længere fremme også skaber problemer.
Branden er opstået på E20 Fynske Motorvej i retning fra Middelfart mod Odense. Helt konkret er der spærret mellem frakørsel 57 Nørre Aaby og frakørsel 56 Ejby.
Ifølge trafikmeldinger er sidste mulighed for at forlade motorvejen inden afspærringen ved afkørsel 58a Middelfart Ø.”
Presse-fotos.dk arbejder fortsat på at få en kommentar fra Fyns Politi om brandens årsag og eventuelle personskader.