Tagetager udbrændt: Voldsom brand raserer lejlighedsejendom i Odense

Politi og brandvæsen har i løbet af natten været massivt til stede ved en brand i Odense.
Det skriver TV 2 Fyn.
En lejlighedsejendom på Roesskovsvej i Bolbro stod i flammer, og 16 personer er blevet evakueret.
Det var ifølge vagtchef hos Fyns Politi Christoffer Jacobsen en beboer, der anmeldte branden klokken 02.52. Branden startede på 3. sal.
På Politi Update har Fyns Politi i løbet af natten skrevet:
“kl. 0254 Brand i beboelsesejendom på Roesskovsvej. Alle personer er ude og der er ikke fare for spredning. En person undersøges for røgforgiftning. Respekter redningsberedskabets anvisninger og afspærring. Vi opdaterer løbende.”
og
“Branden håndteres af redningsberedskabet. Vi vurderer ikke, at røgen udgør en væsentlig gene i området, men opfordrer til, at lukke døre og vinduer samt at slukke ventilationsanlæg, såfremt man påvirkes af røgen.”
Årsagen til branden er ind til videre ukendt.