Årets tattoo-fest i Odense: Kæmpe tattoofestival åbner i weekenden

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: HCA Ink
Foto: HCA Ink

I den kommende weekend vender Tattoofestivalen HCA INK – HC Andersen Tattoo Festival retur i Dok5000 fra på fredag d. 30. august til søndag d. 1. september..

Den første udgave af HCA INK – HC Andersen Tattoo Festival sidste år var en succes, så derfor afholdes den anden årlige udgave af den internationale tattoomesse igen.

I år udvides festivalen med en ekstra dag, så der også er åbent om søndagen.

Til HCA INK 2019 i Dok5000 vil alle interesserede og nysgerrige kunne opleve de bedste tatovører fra ind og udland, der vil udføre deres arbejde på messen.

Publikum kan komme helt tæt på og opleve tatoveringerne blive udført, eller selv blive tatoveret af nogle af de bedste tatovører, der i forbindelse med eventet kommer til Odense fra mange forskellige lande som tæller lande som SydKorea, USA, Canada, Mali, Ukraine, Rusland, Norge og Letland.

Foto: HCA Ink

Festival for alle

Det er den lokale tatovør Morten Jørgensen fra Søhus Tattoo, der står bag Odenses tattoofestival. Det gør han blandt andet i samarbejde med arrangørerne af den succesrige Prison Ink Tattoo Festival i Fængslet, Horsens.

Han forklarer, at der vil være omkring 150 tatovører på plads i Dok5000 og understreger, at det er en festival, hvor man godt kan få en stor oplevelse selvom man ikke selv er tatoveret.

“Det er for alle nysgerrige, der gerne vil se, hvordan tatoveringer bliver lavet og opleve det på tæt hold.

Hvis man har overvejet at få en tatoveringer er det et god sted, at komme til at se mange forskellige tatoveringer.

Det er nemt at få sig en snak med en tatovør, om det man har overvejet,” siger han.

Arrangøren understreger, at det altid er muligt, at få en aftale på stedet til HCA INK, hvis man gerne vil tatoveres.

Kim Hall fra Hall’s Tattoo Parlour ligger også vejen forbi HCA INK 2019 – HC Andersen Tattoo Festival. Har laver bl.a portrætter og Black’N’grey tatoveringer

Foto: Hall’s Tattoo Parlour

Burgere og motorcykler
HCA INK er en tattoofestival med tryk på festival, og et stort udendørsareal ved siden af Dok5000 åbnes op med barer, DJ og mad ligesom nogle af de bedste professionelle graffitikunstnere maler store streetart værker på den tilstødende bygning.

Det er blandt andet planen, at Kim Larsen skal hyldes med et kæmpeportræt, der skal males over de tre dage.

Der bliver også lagt op til en ren burger-battle, når tre af Odenses kendte udbydere af streetfood, rykker ned til HCA INK.

Her vil To Svin, Burger Anarchy og Den lille kabys servere deres bedste bud på de vildeste burgere, som du kan opdrive i Odense – både i kød og vegetarudgaver.

Foto: HCA Ink

Lørdag d. 31. august afholdes der desuden et HCA INK BIKE MEET, hvor motorcykelfolket inviteres til et endagstræf i området omkring Dok5000, hvor de samtidig kan opleve tattoofestivalen.

I løbet af de tre dage vil man også kunne se kåringerne af bedste tatoveringer i 12 kategorier fra scenen inde i Dok5000.

HCA INK har åbent fra fredag d. 30. august til søndag d. 1. september.

Fredag og lørdag fra kl. 11 – 23 og søndag 11 – 18.

Efter kl. 23 er der desuden afterparty for alle interesserede fredag og lørdag.

Entre: 100 pr. dag eller 200 kr. for alle tre dage.

Du kan følge Facebook-begivenheden her

Læs mere her www.hcaink.dk

Burgerkæde kommer til byen: The Burger Concept åbner snart i Odense

Skrevet af: Michael Qureshi
Brødrene bag The Burger  Concept
Brødrene bag The Burger Concept

Silkeborg, Holstebro, Viborg, Egå og snart Odense.

Den fremadstormende burgerkæde The Burger Concept slår snart dørene op til deres femte og største restaurant.

Den kommer til at ligge i Odense, og der er store forventninger til indtoget i Danmarks tredjestørste by.

“Vi glæder os nemlig enormt meget til at forsyne vores fynske venner med de saftigste burgere med alt det bedste tilbehør såsom sprøde fries, der knaser tilpas meget mellem tænderne, og smager endnu bedre med en lækker dip efter eget valg.

Få en iskold milkshake, der altid lige kan klemmes ned sammen med en toplækker burger fra vores spændende menukort,” lyder det fra indehaverne og brødrene Simon og Morten Franck Jacobsen i en pressemeddelelse.

På deres Facebook søger de også pt personale blandt andet en restaurantchef.

PR-foto

Åbner i Rosengårdcentret

Når Odenses nyeste burgerrestaurant åbner bliver det i Rosengårdcentret, der i forvejen satser meget på deres Food Avenue.

“Når vi åbner vores nye burger-restaurant i Rosengårdcentret, som i øvrigt bliver vores hidtil største, bliver det med udgangspunkt i nye tiltag, der skal skabe en hyggelig atmosfære, så vores kære kunder kan nyde deres måltid i hyggelige, nærmest hjemlige, omgivelser.

Det er nemlig sådan, vi bedst kan lide det her hos The Burger Concept, og hygge er vel et begreb, der kan forstås, hvad enten man er fra Jylland, Fyn eller Sjælland?,” lyder det fra brødrene, der har stor succes med konceptet i de fire øvrige byer.

Åbner med et brag

Da restauranten åbnede i Holstebro var det med gratis burgere, så mon ikke de finder på noget lignende i Odense?

“Når vi slår dørene op for vores nyeste The Burger Concept restaurant i Odense i udgangen af 2019, bliver det med et brag, der kan sammenlignes med, hvad der sker på himlen, når klokken slår 24 på nytårsaften.

Vi kører nemlig med vilde og knaldgode åbningstilbud, så alle madglade burger elskere kan få en smagsprøve på, hvad der venter dem, når de i fremtiden aflægger Rosengårdcentret et visit og slentrer ned ad Food Avenue, som er et nyt tiltag i det store indkøbscenter.”

Burgerbrødrene satser på solide burgere til fornuftige priser, og det har givet pote i de jyske byer. De fleste af deres burgermenuer ligger på 79 kr.

Du kan læse mere om The Burger Concept her

Unikt foredrag i Odense: Drabscheferne fortæller om de største sager

Skrevet af: Michael Qureshi
PR-foto
PR-foto

I løbet af et år dukker mange spændende mennesker op i Odense for at holde foredrag.

Men det er sjældent, at man møder to så fascinerende foredragsholdere på samme scene.

Drabscheferne Kurt Kragh og Ove Dahl kommer nemlig til Odense næste år, hvor de fortæller om de mest spektakulære drab i nyere dansk historie.

Kurt Kragh og Ove Dahl er Danmarks mest erfarne og respekterede drabsefterforskere og har indgående kendskab til nogle af de mest gruopvækkende drabssager i Danmark.

På denne aften deler Kragh og Dahl detaljer om sagerne, som du ikke havde mulighed for at læse i aviserne. Der er dog noget tid endnu, men arrangørerne fra Tikko melder, at billetsalget allerede stryger afsted, så man skal nok være hurtigt ude.

Du skal sætte kryds i kalenderen ved den 6. maj 2020, hvor du kommer i over to timers selskab med de profilerede drabschefer. Du kan booke billetter her

De syv motiver – unikt indblik i politiets efterforskningsmetoder

De to garvede drabsefterforskere fortæller om de syv motiver, der typisk ligger bag et drab – jalousi, begær, profit, magt, udstødelse, hævn eller fanatisme.

De kommer i foredraget ind på konkrete og store landskendte sager som Amagermanden, Stewardesse-drabet og Sonay-drabet, der i tidens løb trak store overskrifter, og giver et helt unikt indblik i politiets efterforskningsmetoder.

Foredraget gør dig også klogere på, hvorfor nogle mennesker vælger at begå den ultimative og frygtelige forbrydelse – at slå et andet menneske ihjel.

Du kan læse mere om det her.

Har mødt mange mordere

Kurt Kragh og Ove Dahl har været med til at opklare nogle af de mest opsigtsvækkende mord i Danmark og har siddet ansigt til ansigt med både mænd og kvinder, der har taget livet af andre mennesker

Kurt Kragh har været i politiet i 37 år, heraf 27 år som kriminalkommisær og souschef i Rejseholdet. Her var Kurt primært efterforskningsleder af en række af de tungeste drabssager både i Danmark og uden for landets grænser.

Ove Dahl har været ansat 40 år i politikorpset, heraf de sidste otte år som drabschef ved Københavns Politi, hvor han også har været souschef og røverichef.

Både Kurt Kragh og Ove Dahl er kendte ansigter på TV og er forfattere til flere bøger om efterforskningsarbejde og de konkrete sager, de gennem tiden har arbejdet på.

Hvad: Foredrag – Drabscheferne
Hvor: Odense Congress Center
Hvornår: Onsdag d. 6. maj 2020
Billetsalg her

Smagen af jul: McDonalds lancerer risalamande som Sundae-is

Skrevet af: Redaktionen
PR-foto McDonalds
PR-foto McDonalds

Det er sjældent, at fastfood-giganten McDonalds lancerer et produkt kun tiltænkt det danske marked.

Men det er lige præcis, hvad der sker i denne uge, når McDonalds Danmark lancerer deres Sundae Deluxe Is à l’amande.

Altså en af deres klassiske Sundae-is, der smager af risalamande-is.

Julen begynder allerede på torsdag i de danske McDonald’s restauranter.

Her lancerer McDonald’s en variant i sundae-deluxe serien. Sundae Deluxe Is à l’amande. Den er på menuen frem til 20 januar.

Den består af klassisk sundae-is, mandelsplitter, kirsebærsauce og flødeskum.

Ingen jul uden risalamande

En tidligere sæsonvariant har været æble/kanel sidste efterår. McDonald’s har store forhåbninger til den. Varianten er helt igennem udtænkt og udviklet i Danmark.

Det skriver McDonalds i en pressemeddelelse.

“Der er selvfølgelig en del ikoniske produkter på vores menu, når vi er McDonald’s.

Derudover udvikler vi løbende danske produkter i tråd med danskernes præferencer og ønsker.

For mig er det ikke jul uden ris ala mande, og sådan er der mange danskere, der har det.

Man kan få traditionel ris ala mande mange steder.

Når vi lancerer en udgave, er det selvfølgelig med et McDonaldsk glimt i øjet.

Vi håber, at vi med vores kolde take på alle danskeres yndlingsjuledessert kan gøre vores til, at så mange som muligt kommer i julestemning,” siger Marie Halmø Hürdum, marketingdirektør, McDonald’s Danmark.

Hindbærsnitte-is og White Russian Is

Her i Odense er vi dog vant til, at der eksperimenteres med is. Paradis Is i Aalborg har tidligere også lavet en risalamande is, hindbærsnitte-is.

Det er en ny vej, McDonalds gerne vil tage, at de laver helt specifikke produkter rettet mod et lokalt marked som Danmark. Det fortalte McDonalds marketingsdirektør til Dansk Markedsføring forleden;

“Det er klart, at vi skal have ikoniske og populære produkter som Big Mac og McNuggets på menuen, men reelt har vi mulighed for også at produktudvikle og markedsføre i tråd med danskernes ønsker,” sagde hun.