Tinderbox starter billetsalget: Løfter sløret for syv nye navne

Skrevet af: Morten Hopballe

Prophets of Rage, Alanis Morissette, Tiësto, Skunk Anansie, French Montana, C.V. Jørgensen og Nik & Jay. De syv navne bliver i dag skrevet på plakaten for Tinderbox 2018 samtidig med, at billetsalget sættes i gang.

Sammen med de syv nye navne står verdensstjernerne fra Depeche Mode, der i fredags blev præsenteret som første hovednavn. Samlet set kan du allerede nu se frem til noget af det største rock, hiphop og pop fra 90’erne sammen med Danmarks største popgruppe, en af verdens største dj’s og et super hot hiphop-navn. Alt sammen i Tusindårsskoven næste sommer.

Syv fantastiske navne

Prophets of Rage kombinerer tre af musikerne fra legendariske Rage Against the Machine med rapperne B Real (Cypress Hill) og Chuck D (Public Enemy) i et band, der er blevet kaldt et soundtrack til modstandsbevægelsen mod Donald Trump. Verdens vildeste liveband har sammen med de to verdensklasse rappere samlet det bedste materiale fra alle gruppernes bagkataloger til deres vanvittigt intense koncerter. Så vær klar til at gå amok til ”Insane in the Brain”, ”Fight the Power” og ikke mindst ”Killing in the Name”.

Prophets of Rage kombinerer tre af musikerne fra legendariske Rage Against the Machine med rapperne B Real (Cypress Hill) og Chuck D (Public Enemy) i et band, som du til sommer kan opleve på Tinderbox.

Alanis Morissette er med over 60 millioner solgte album og 7 Grammy-statuetter en af de mest succesfulde soloartister gennem de sidste 25 år. Gennembruddet kom med sange som ”Ironic” og ”You Oughta Know” fra albummet ”Jagged Little Pill”, der i dag er en af de bedst sælgende debutplader nogensinde. Alanis har dog i de senere år været en meget sjælden gæst på disse kanter, og hun har faktisk ikke givet en dansk koncert siden 2008. Så det er på høje tid, at den fænomenale sangskriver vender tilbage til Danmark.

Tiësto er både blevet kaldt ”The Greatest DJ of All Time” og ”The Godfather of EDM”, fordi den hollandske megastjerne ikke bare leverer gigantiske hits, men også altid sammensætter et overdådigt og overraskende show til sine koncerter. Så vi er meget spændte på at se, hvad der sker, når Tinderbox for første gang skal lægge scene til en koncert med Tiësto.

Nik & Jay er uden tvivl landets største popduo nogensinde med et svimlende antal hits og platinplader. De er samtidig også et af de mest farvestrålende og energiske navne på den danske musikscene, der altid leverer den vildeste fest, hvilket til juni kan opleves for første gang i Tusindaarskoven.

Skunk Anansie har i sangeren Skin en helt utrolig karismatisk og engageret frontfigur, der til koncerterne vælter folk bagover med hits som ”Hedonism”, ”Charity” og ”Weak”. Det hårdtslående band er en helt unik liveoplevelse, som man i den grad kan glæde sig til at opleve tilbage på Fyn for første gang siden Midtfyns Festival i 2000.

French Montana har indspillet med alle fra Drake og Lil Wayne til Kanye West og The Weeknd på sine tyve mixtapes. Men rapperens største hit er ”Unforgettable” fra foråret, der allerede har over en halv milliard afspilninger på Spotify og det samme på Youtube. Den marokkanskfødte rapper har indtil for nylig kun spillet ganske få koncerter, så det bliver sensationelt, når han til sommer spiller sin første danske koncert nogensinde på Tinderbox.

C.V. Jørgensen vendte i 2009 under Aarhus Festuge tilbage til den danske rockscene efter syv års pause til en heltemodtagelse af kæmpe proportioner. Så ikke overraskende blev hans efterfølgende turné modtaget med stående ovationer, da han for første gang i otte år gav koncerter rundt i landet. Efter turnéen gled den højtelskede sangskriver igen tilbage i anonymiteten, men nu er C.V. Jørgensen heldigvis tilbage og klar til at give koncerter i 2018.

Dermed er der nu otte fantastiske navne på plads til at sparke billetsalget i gang med manér – og da der nærmest er kø for at få lov til at spille på Tinderbox 2018 går der ikke længe, inden der kommer endnu flere til.

Tinderbox 2018 afvikles i Tusindårsskoven i Odense i dagene 28.-30. juni, og billetter kan købes via Tinderbox.dk.

Streamet over 300 mio. gange: Odense-natklub henter verdenskendt DJ til byen

Skrevet af: Redaktionen

Allerede for fem år siden, da MK (Mark Kinchen) senest spillede på Slagteriet i Odense, var han en verdensstjerne, som sikrede Slagteriet en nominering for bedste internationale dj-booking til Danish DJ Awards.

Han vender nu tilbage til Odense.

Stadig som verdensstjerne og med mange flere hits i bagagen.

MK var bl.a. på plakaten til den første Tinderbox og var dermed med til at sparke gang i den store dj-scene på Tinderbox, Magicbox.

Står bag mange succesfulde remix

Magisk bliver det, når han endnu engang spiller op til fest på Slagteriet med sine originale kæmpehits som “Piece of Me”, “Back and Forth” samt “17”.

Sidstnævnte hit har alene i skrivende stund over 115 millioner streaminger på Spotify.

Ud over sine egne originale numre har MK stået bag en lang række succesfulde remixes for Sam Smith, Pharrell, Paloma Faith, Ellie Goulding, Disclosure, Haim, Mary J. Blige, Diplo, Rudimental, Justin Bieber, Tove Lo, Rihanna og ikke mindst Odenses egen Karen Marie Ørsted bedre kendt som MØ på hendes single “Nostalgia (MK Remix)”.

Vilde navne til Odense

Man bør forvente intet mindre end et brag af en fest, når MK spiller på Slagteriet igen lørdag 20. april.

“Siden MK besøgte klubben første gang i 2014 har vi hvert år arbejdet på at finde en ny dato, hvor han kunne komme igen.

Bookingen var sådan set en gave til byens natklubpublikum i forbindelse med Slagteriets femårs-fødselsdag,” udtaler Julian Leker, ejer og booker på Slagteriet.

Han fortsætter;

“Vi har fokuseret på at bringe nogle navne til som byen, som man aldrig har oplevet før i Odense og sjældent set i København.

Vi har i flere år kaldt det: “At lave kant i provinsen”.

Vi er siden blevet nomineret til at være blandt de bedste natklubber i Danmark to år i træk samt bedste internationale dj- booking i kategori med Roskilde og Smukfest for MK.

Det er vi ret stolte af,” udtaler Julian Leker.

Hvad: MK spiller
Hvor: Slagteriet
Hvornår: Lørdag d. 20. april

Var på gaden i Odense: Youtube-stjerne spottede god stil i byen

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Frederik Heller
Foto: Frederik Heller

Youtuberen Astrid Olsen lagde denne uge vejen forbi Odense for at besøge byens skjulte steder og spotte hotte odenseanere med god stil ved en street style happening i byens gader.

Odenses bedst klædte indbygger får chancen for at vinde et gavekort på 10.000 kr. til Magasin.

20-årige Astrid Olsen er en af Danmarks største youtubere, og med sine mere end 150.000 abonnenter på Youtube og knap 190.000 følgere på Instagram lever hun af at fortælle om alt fra tøj og makeup til de mere personlige beretninger til sine mange følgere.

I denne uge sendte Magasin Astrid Olsen på gaden i Odense, hvor hun gik på opdagelse i byen og standsede forbipasserende odenseanere for at spotte de bedst klædte drenge, piger, kvinder og mænd, som får mulighed for at vinde et gavekort på 10.000 kr. til Magasin.

MigogOdense fulgte med i hælene på den kendte Youtuber, som blev genkendt af en hel del i løbet af dagen.

 

Vis dette opslag på Instagram

 

I får lige et ægte hygge-billede fra færgen i morges 🤪 kaffe, store hoops og min pelsjakke – så har jeg det godt

Et opslag delt af Astrid Olsen, Youtube (@astridaeroe) den

City Guide skal hylde Odense

Det sker i anledning af, at Magasin udgiver en City Guide til Odense, der skal hylde byens fedeste steder, og derfor lagde Astrid Olsen ud med morgenmad på populære The Food Stall.

Derefter var det tid til at udforske byen, hvor hun bl.a. var forbi kunstmuseet BRANDTS.

Det er vigtigt for os at skabe liv med events og happenings i de byer, hvor vi har stormagasiner, for at give noget tilbage til de dejlige byer, vi er en del af.

Vores cityguides til Danmarks storbyer er tænkt som en inspiration til, at man også besøger sit lands øvrige skønne byer og oplever alt det fede, som byerne har at byde på.

Odense er måske mest kendt som H.C. Andersens hjemby, men er på én gang både en historisk og en trendsættende by, hvor der er masser at gå på opdagelse i,” siger Britta Luplau, der er Brand Manager i Magasin.

Foto: Frederik Heller

Spotter fede street styles

Målet med Astrid Olsens Odense-besøg var altså også at spotte byens bedste street styles i samarbejde med Magasin og bureauerne SMAC Agency og Hippo Talent Management.

Og modebilledet i Odenses gader skuffede bestemt ikke den unge youtube-stjerne:

“Særligt blandt de unge er der virkelig gang i farverne, og det har inspireret mig rigtig meget, så jeg er meget imponeret over niveauet i Odense,” fortæller Astrid Olsen.

Foto: Frederik Heller

Astrid Olsen besøger i denne uge alle landets fire største byer sammen med Magasin og kårer en vinder i hver by, som kommer til at optræde i en video på Magasins youtube-kanal.

Her kan alle stemme på deres personlige favorit, som altså vinder et gavekort på 10.000 kr. til Magasin.

Så hold øje med kanalen, hvis du blev spottet i Odense, og husk at stemme på din bys bedst klædte street styler!

Vil skille sig ud: Sushikok med 12 års erfaring åbner KOI sushi i Odense

Skrevet af: Stine Schmidt Jørgensen

Der er stadig plastik for ruderne og tusinde ting, der skal gøres før åbningen på mandag.

Plasten skal fjernes, mens de unikke bambuslamper tændes i loftet og gæster rykker ind omkring træbordene i den lille sushirestaurant på Vestergade 83 overfor 7-Eleven.

Restauranten er opkaldt efter den japanske karpe og hedder KOI sushi.

Indenfor er en stor japansk karpe grafisk afbilledet på væggen.

Man får nærmest fornemmelsen af, at den svømmer fra den hvide væg hen over det sorte træværk, der skaber en afdæmpet stemning i restauranten.

De små træborde, der snart bliver underlag for fade med sushi, har et rustikt look, og de sorte stole med armlæn giver eksklusive fornemmelser, alt imens de indbyder til hyggetid.

Sushikok med 12 års erfaring

Det er polske Jacek Lubinski, der er sushikokken bag åbningen af KOI sushi i Odense centrum.

Han har de sidste fem år arbejdet som sushikok i Odense, og før det arbejdede han med faget i hans hjemland.

I alt har han 12 års erfaring som sushikok på bagen.

”Det har været drømmen siden dag ét at åbne min egen sushirestaurant”, fortæller Jacek.

Alle de andre er en kopi af hinanden

Han mener nemlig, at Odense mangler et sushisted, der skiller sig ud fra de resterende i byen.

”Alle sushistederne i byen er en kopi af hinanden.

Det er den samme slags sushi, man kan bestille eller det samme koncept, der føres.

Det er kun markedsføringen, der er forskellig fra hinanden”, forklarer han.

Jacek oplevede, at han ikke havde mulighed for at bruge sine evner optimalt på de andre restauranter, han arbejdede på som sushikok.

Vil servere sushi på et højere niveau

På KOI sushi vil han servere sushi på et højere niveau.

Det vil han gøre, ved at bevæge sig væk fra den menu de øvrige sushirestauranter har.

Blandt andet vil der også være sushi med grillet fisk at finde på menuen sammen med japansk omelet, teriaki ål, marineret hvid fisk og en dybstegt rulle i tempura med laksetatar på.

Menuen vil ændre sig efterhånden, så der hele tiden er noget nyt at prøve på KOI sushi.

Noget der især er vigtig for Jacek er den perfektion og grundighed, der bliver lagt i retterne.

”De fleste steder har tempurarejer. Det vil vi også have. Men vores kommer ikke fra frost, som de gør de fleste steder.

Vi lægger selv rejen i tempuradej og dybsteger den”, siger Jacek.

Tættere på japansk tradition

Målet med KOI sushi er at komme lidt tættere på japansk sushi, som står i modsætning til den sushi, de fleste af danskerne er vant til.

”Det vil være svært at gøre det helt autentisk. Sushi i Japan er noget helt andet, end vi kender det i Danmark”, forklarer Jacek og fortsætter

”jeg ville være bange for at skræmme folk væk. I Japan er laks for eksempel ikke del af sushien, fordi den ikke er i farvandene. Men den hører til her”, siger han med et smil.

Jacek vil også bruge lokalområdet på en anden måde. Alle grøntsager vil nemlig være lokale fra Fyn, og den hvide fisk vil variere alt efter fangst.

”Vi vil lave frisk og unik sushi, men uden at prisen bliver højere”, fortæller Jacek.

De øvrige sushikokke i restauranten har også høj erfaring i faget, og dette har været en høj prioritet for Jacek.

”Alle kan lære at rulle sushi. Det er vigtigt, at vi kan andet end det”, siger han.

Vil give en oplevelse

Hvis man vil have anderledes sushi på samme prisniveau, som man er vant til, kan man fra på mandag dreje fra Vestergade ned ad Pantheonsgade, hvor restauranten åbner.

”Man skal komme, hvis man vil have en oplevelse. Man vil gerne have god mad, hvis man skal ud at hygge sig sammen”, siger Jacek.

KOI sushi åbner klokken 12.00 på mandag og efterfølgende vil åbningstiderne være 12.00-21.00 mandag til lørdag og 15.00-21.00 om søndagen.

Du kan tjekke deres Facebook-side her

Hvad: KOI Sushi
Hvor: Vestergade 83, Odense C
Hvornår: Åbner mandag d. 25. marts