Tragisk sag: 41 dyr aflivet efter vanrøgt

For nylig rykkede Dyrevelfærdsenheden ved Fyns Politi ud til en kvægbesætning, der var så udmagret, at 41 af dyrene måtte aflives.
Det skriver politiet i en pressemeddelelse.
Derfor kommer Fyns Politi nu med en opfordring til alle ejere af dyrehold:
“Udegående dyr skal have læ, ly og tørt leje samt adgang til foder og vand.
Med de kolde temperaturer, vi oplever i øjeblikket, er det vigtigt at kontrollere, at alle dyr har tilpas pelslag samt er i godt huld.
Det er ejerens forpligtelse at tilse udegående dyr en gang i døgnet for at kontrollere, at alle dyr trives.
Dette gælder året rundt.”
Ved Fyns Politi har de i januar måned 2026 modtaget 17 anmeldelser om forhold vedrørende udegående dyr.
Korte videoer
Udvalgte artikler
Mad i byen
Læs artikelMichelin-guiden anbefaler Odense-restaurant
Nyheder i Odense
Læs artikelMichelin-succes i Odense
Nyheder i Odense
Læs artikel