Tre gode tips til at bekæmpe søvnløshed 

Skrevet af: Redaktionen

Søvnløshed er starten på en ond cirkel. Man falder ikke i søvn i ordentlig tid, man får minimal søvn om natten og man skal tidlig op og på arbejde. Efter en lang arbejdsdag er man træt efter meget lidt søvn, og man skal hjem og lave mad, passe børn og måske endda til en sportsgren om aftenen. Det tager hårdt på en, og specielt hvis søvnløsheden varer i mange dage eller uger. Derfor er det vigtigt, at man kommer søvnløshed til livs og i denne artikel vil man kunne læse om tre tips man kan benytte, hvis man skal bekæmpe søvnløshed. 

Melatonin og CBD 

En af måderne man kan komme søvnløshed til livs på er ved at bruge nogle produkter som hjælper en til at sove. Mange er nervøse for at tage sovepiller, da man er bange for ikke at kunne vågne i tide, hvis der skulle ske noget i hjemmet. Med melatonin drops fra Nordic Oil kan man bekæmpe søvnløshed, da det naturlige stof melatonin – der bliver skabt i kroppen hele tiden – er med til at øge trætheden og hvis man kombinerer dette med et CBD produkt vil man hurtigt kunne falde i en god nats søvn.

CBD produkter er nemlig gode til at få kroppen til at slappe af, og på den måde øge muligheden for at man kan falde i søvn i god tid. 

Brug af åndedrætsøvelser og apps

Mindfullness og åndedrætsøvelser kan være med til at få kroppen til at falde i søvn. Hvis man benytter sig af øvelser, som gør at man kan nedsætte pulsen og reducere de mange tanker, som foregår i ens hoved, vil man hurtigt kunne få kroppen klar til at falde i søvn. Ofte er problemet med at falde i søvn, at ens tanker flyver fra højre til venstre, og ved at udøve mindfullness eller åndedrætsøvelser, som fokuserer på åndedrættet vil man hurtigt kunne få tankerne over på ingenting og derved få en god nats søvn. 

Pas på med at spise sent

Selvom man ofte er træt lige efter man har spist et måltid er det ikke en god ide, at spise inden man går i seng. Det sætter fordøjelsesprocessen i gang i kroppen, og derved gør at man optager en masse energi og får en blodsukker til at stige, hvilket giver fornyet energi. Spis derfor ikke for sent, og pas på med det fedt og sukkerholdige inden sengetid.