Trends blandt Skandinaviske Millennials

Skrevet af: Redaktionen

Millennials, Generation Y, Generation Me… Kært barn har mange navne og betegnelser.

’Millennials’ er betegnelsen for dem som er født mellem 1980 og 2000.

De er kendt som den bedst uddannede generation nogensinde og derfor sætter de høje krav til deres omverden. Alt fra teknologiske løsninger, til mad og time management kan optimeres for en Skandinavisk Millennial.

Der sker meget blandt denne generation og udviklingen går hurtigt, så hvis du er i tvivl om hvad der trender blandt denne generation, får du her er en guide til de mest populære trends blandt Skandinaviske Millennials.

Bæredygtighed

Millennials har fokus på fremtiden. De vil have bæredygtige løsninger, både for verden omkring dem, men også for dem selv. De køber Fairtrade, de er fokuserede på klimaet og mere end geerrationerne før dem, har de fokus på investeringer i nye bæredygtige tiltag.

Økonomisk vækst

Millennials er børn af forældre, som voksede op i efterkrigstiden. Dengang skulle der spinkes og spares, men Millennials har fået øjnene op for ,at der er er andre måder at vækste deres indkomst på, end ved at sætte dem til side.

De elsker også at gamble og derfor har sider som Danmarks online casino Casumo mange Millennial brugere.

Tech

De er vilde med nye og smarte løsninger. Fra lys i hjemmet som kan styres fra telefonen, til tech som en del af deres træning og time management i hverdagen.

Millennials elsker alt som kan optimere deres tid og give dem endnu større udbytte af deres dagligdag.

Nyt nordisk køkken

Skandinaviske Millennials elsker et nyt take på klassiske retter. Derfor er restauranter som Noma populære spisesteder blandt de Skandinaviske unge. Her kan de opleve mad fra deres barndom, men med et nyt twist.

Genbrug

Selvom Millennials er vilde med nye og smarte tech-løsninger, så er de samtidigt den generation, som har allerstørst fokus på fremtiden og hvordan deres forbrug påvirker verden omkring dem.

Derfor er de vilde med genbrug, recycle og upcycle. De er glade for loppemarkeder og især de svenske ’loppis’ ser især flere og flere unge deltagere, både som sælgere og købere.

Det handler ikke om at det skal være nyt, det skal også være smart for både pengepungen og jorden.

Rene linjer

Skandinavisk design er blevet gjort verdenskendt af Millennials. De rene, hvide linjer og enkle, stilrene indslag, samt rå materialer har spredt sig til resten af verden, blandt andet på de sociale medier via Skandinaviske influencers.

Verden over har denne trend taget folks hjem med storm og det kan vi takke Millennials for.

Sociale medier

Millennials er næsten alle vokset op med internet og sociale medier. De vil have eksponering og hurtig kommunikation. Derfor er platforme som Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter osv. også en del af Millennials hverdag. Her deler de deres liv, holdninger, trends og meget mere.

Balance mellem fritid og arbejde

Det er vigtigt for de Skandinaviske Millennials, at de har balance mellem hvor meget de arbejder og hvor meget de slapper af. Selvom flere og flere jobs har en flydende grænse mellem de to, så forstår Millennials at koble af.

Det er ikke længere fedt at arbejde 50 timer om ugen. De vil have effektivitet og tid til egne bedrifter og interesser.

Streaming og On Demand

Flow TV er ikke længere hittet lørdag aften. Det er Streaming services som Netflix til gengæld. De Skandinaviske Millennials vil ikke vente på, at det næste afsnit af deres serie kommer ud.

De vil ikke vente til et bestemt tidspunkt. Derfor er On Demand services et hit blandt Millennials. De kan tage deres yndlingsserie med dem på farten og se den når de vil og hvor de vil.