Trods store ambitioner: Restaurant lukket

Det er ikke engang et år siden, at den åbnede.
Alligevel drejer ambitiøs restaurant nu nøglen om.
Det meddelte Seyer mellem jul og nytår på Facebook.
“Vi er gået på en tiltrængt juleferie og vi må desværre meddele at vi IKKE åbner igen når kalenderen siger 2026.
Vi har været utrolig glade for den modtagelse I alle har givet os og alt den ros vi har fået med på vejen – den har betydet alverden for os. Et ydmygt tak!,” lyder det i opslaget.
Årsagen til lukningen er, at projektet ikke er “bæredygtigt”:
“Desværre må vi konstatere at vi ikke længere kan se vi kan lave en bæredygtigt forretning på sigt.”
Seyer åbnede i foråret i Vestergade 15, og bag restauranten stod Claus Fernandez Jørgensen og Per Kristian Granli, der begge kom fra jobs på næsten-naborestauranten MASH.
“Vi har forenet erfaring og lysten til at nytænke for at skabe et sted, hvor høj kvalitet, rimelige priser og personlig service går hånd i hånd. Vi glæder os til at byde jer velkommen,” lød det dengang fra de to restauratører.
Men nu er det altså allerede slut for Seyer. Alligevel fortryder restauratørerne ikke fortryder den retning, de lagde for spisestedet:
“Vi har fra dag 1 haft et brændende ønske om at leverer et produkt som var anderledes, nytænkende og med kant. Både i vores design, i valget af vores vine og smagene på tallerkenen. Det synes vi, at vi er lykkedes med og vi kan se os selv i øjnene og sige at vi fulgte vores drømme og ideer.”