Et helt nyt liv: Coca-Cola sætter fynboers forsæt på etiketterne

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen

Mere end halvdelen af danskerne fra Region Syddanmark tager positive erfaringer med sig ind i 2021 efter et corona-præget 2020.

Ifølge en ny YouGov-undersøgelse, svarer 56% af danskerne fra Region Syddanmark, at corona-krisen har fået dem til at revidere deres liv og prioritere, hvad de ønsker at bruge deres tid på.

Coca-Cola har indsamlet danskernes, herunder Region Syddanmarks, vigtigste erkendelser fra 2020 og sat dem på Coca-Cola-flasker og -dåser. Det er første gang nogensinde, at danskernes egne udsagn pryder det ikoniske brands emballage.

Det skriver Coca-Cola i en pressemeddelelse.

Derfor er flasker og dåser udsmykket anderledes i det nye år

Alle flasker og dåser fra Coca-Cola er i anledning af det nye år blevet udstyret med små citater, der skal inspirere til positive forandringer.

En del af udsagnene stammer fra en landsdækkende YouGov-analyse, hvor danskerne har tilkendegivet deres corona-forsæt. De mest populære corona-forsæt er nu på etiketterne.

Ifølge undersøgelsen svarer mere end halvdelen (56%) af danskerne fra Region Syddanmark, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til revision efter tiden med corona.

Og spørger man, hvad de ønsker at ændre i deres liv, peger flest (37%) på, at de vil ’leve mere i nuet’, mens mere end hver tredje (36%) ønsker at ’bruge mere tid sammen med familien’. Disse og en række andre erkendelser kan nu ses på de nye flasker og dåser fra Coca-Cola.

”Med alt det vi har været igennem i 2020, er det vigtigt at fokusere på det positive, vi har lært, og minde os selv og hinanden om, hvad der er vigtigt.

Derfor har vi for første gang nogensinde sat en række af danskernes egne udsagn på vores flasker og dåser i forbindelse med ’Open To Better’-kampagnen. Vi håber, at det kan inspirere til at fokusere mere på de vigtige ting i vores liv,” siger Philip Wedgewood, Senior Brand Manager for Coca-Cola.

Under corona-krisen har hver tredje dansker i Region Syddanmark (32%) opdaget nye sider af sig selv. Corona-krisen har også givet danskerne lyst til at bruge mere tid i naturen, på at træne og på at rejse rundt i Danmark. Især i Region Syddanmark har man fået lyst til at bruge naturen mere – således svarer 35% af danskerne i Region Syddanmark.

En af de fynboer, som deltager i kampagnen via Instagram, er Mette Dreyer fra Odense. Hun har nemlig taget sit liv op til revision i 2020:

”Jeg har lært at give mig selv mere ro, da jeg under nedlukningen oplevede, at jeg fik mere overskud. Så jeg vil i fremtiden prioritere mig selv noget mere og give mig selv lov til at koble af, selvom hverdagens hamsterhjul kører derudad,” fortæller Mette, som har valgt at dele sin personlige historie på Instagram i den nye kampagne fra Coca-Cola, fordi hun gerne vil være med til at sprede positivitet oven på et udfordrende år.

Claudia Rex viser, hvordan hun når sine mål

Også Claudia Rex og en række andre kendte influencers deler deres personlige historier i kampagnen. Claudia har lige som Mette taget sit liv op til revision i 2020, og har flittigt benyttet sig af vision boards for at finde ud af, hvad hun ønskede at få ud af sit liv.

”2020 vendte virkelig alt på hovedet for mig. Jeg indså, at jeg ikke var 100 procent lykkelig og måtte tage mit liv op til revision. Det betød, at jeg satsede alt og startede en helt ny karriere.

En af de ting jeg gjorde – og hele tiden gør for at nå mine drømme – er at visualisere dem med ord og billeder. Teknikken er ret enkel, men ret effektiv. Jeg tror, at den kan hjælpe mange med at nå deres mål, så det kan jeg klart anbefale, at man prøver her i 2021,” fortæller Claudia.

Highlights fra YouGov-undersøgelsen for Coca-Cola om Region Syddanmarks erkendelser under corona:

  • 56% i Region Syddanmark svarer, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til genovervejelse efter tiden med corona-lockdown.
  • 37% i Region Syddanmark svarer, at de vil ’leve mere i nuet’ end før.
  • 36% i Region Syddanmark svarer, at de ønsker at ’bruge mere tid sammen med familien’.
  • 24% i Region Syddanmark svarer, at de ’vil undgå at lægge for mange planer på forhånd’.
  • 75% i Region Syddanmark svarer, at de hverken har sagt deres corona-løfter højt eller skrevet dem ned nogen steder.
  • 32% i Region Syddanmark svarer, at de har opdaget nye sider af sig selv under corona-krisen.
  • 35% i Region Syddanmark svarer, at grundet corona-krisen har de fået lyst til at bruge mere naturen mere.