Vigtigere end nogensinde: Få styr på forårsrengøringen med Klud

Skrevet af: Stine Kjølby Christensen

Siden 2016 har virksomheden Klud gjort sit bedste for at opdrage danskerne til at have hygiejnen i orden, når det kommer til rengøring i hjemmet.

Det hele startede med fiberklude, der med markerede ugedage kunne minde forbrugerne om, hvornår det var tid til at udskifte bakteriebomben med en ren og frisk.

Faktum er nemlig, at en klud er 200.000 gange mere bakteriefyldt end ens toiletbræt.

Her midt i corona-krisen er vores daglige hygiejne næsten vigtigere end nogensinde.

Den aggressive virus spreder sig nemlig ikke kun gennem kontakt mellem mennesker, men også via overflader, du rører ved.

Heriblandt bordplader eller et dørhåndtag, som en smittet person har inficeret med viruspartikler.

Derfor er det vigtigt, at du er rundhåndet med rengøringen – og selvfølgelig gerne med en ren klud, der matcher ugedagen …

 

Vis dette opslag på Instagram

 

Aldrig har der været større fokus på rengøring og god hygiejne 🦠🚫 Med Limited pakken får du alle vores flotte farver i en pakke sammen med vores opvaskemiddel og håndsæbe 🤗 #takecare #cleaning #klud_denmark #huskatskiftedinkludhverdag #godhygiejne #farvelbakterier #corona #interior #danskdesign #godkvalitet #køkkenliv #inspiration

Et opslag delt af KLUD (@klud_denmark) den

Klud drives i dag af Jes Lennert, Mads og Stephanie Elkjær, der i skrivende stund leverer klude til over 130 butikker i Danmark.

Udover kludene har Klud også løbende udvidet sit sortiment med blandt andet svanemærket sæbe og opvaskemiddel, der også sælges i smarte kombipakker med kludene.

Meget nemmere bliver det vel ikke at dyrke sin indre Monica – med stil?

Stilrent design

Ikke nok med at Klud er en fornuftig ven at implementere i hverdagen, så vinder den danske virksomhed også på sit flotte og stilrene design, der tager sig godt ud i næsten hvilket som helst hjem.

Faktisk var Klud de første på det skandinaviske marked med klude i grå og sort.

“Selvom det oprindeligt handlede om at nedbringe mængden af bakterier, så ramte vi hurtigt et helt andet segment, der gik op i, hvordan køkkenkluden tog sig ud,” fortæller Stephanie med et smil.

Indtil nu er Klud blevet solgt i farverne sort og grå, men i anledning af, at foråret står for døren, er sortimentet blevet udvidet med tre skønne af slagsen:

Curry Yellow, Light Rose og Oily Green.

“Vi trængte til at udvide med nogle friske og flotte farver, der uden tvivl vil motivere én til at komme i gang med forårsrengøringen,” fortæller Stephanie og fortsætter:

“Samtidigt var det vigtigt for os, at vi var tro mod vores brand, og at farverne derfor var nøje udvalgte. Så det har vi brugt meget tid på.”

De nye farver kan selvfølgelig også erhverves i separate pakninger af 7 stk., men Klud har i samme ombæring valgt at lancere en Limited Edition, hvor du får alle farverne samlet i én pakke.

 

Vis dette opslag på Instagram

 

⭐️ KONKURRENCE ⭐️ VIND EN PAKKE KLUD MED SÆBE TIL 2 😍 I anledning af vores nye farver, har vi besluttet at forkæle vores følgere med en konkurrence! Præmien er en valgfri pakke Klud samt vores sæber, som selvfølgelig er allergi- og svanemærket 🌿 Vinderen får et kit til både sig selv – og den ven, du beslutter dig for at dele med 😉 For at deltage skal du blot skrive i kommentarfeltet, hvem der er din lucky nr. 1 – samt hvilken farve, du ønsker dig! 👇🏼 Husk også gerne at følge vores Instagram-side, så du altid er først til at spotte alle vores lækre nyheder ✔️ Vi trækker en heldig vinder på torsdag 🍀 Og konkurrencen har intet med Instagram at gøre 😁

Et opslag delt af KLUD (@klud_denmark) den

Fokus på bæredygtighed

Foruden at Klud rent udseendesmæssigt i langt større grad henvender sig til de mere visuelt orienterede forbrugere, så er fiberkluden også langt mere miljøvenlig end de velkendte og neonfarvede engangsklude, som mange danskere kaster i kurven, når de handler i supermarkedet.

Holdbarheden er nemlig så god, at en pakke uden problemer kan holde i 3-4 år – lidt for længe, hvis du spørger indehaveren Jes Lennert.

“Tanken bag Klud var også at være med til at nedbringe forbruget af plastik, da engangsklude forurener foruroligende meget.

Og i stedet for at man køber engangsklude, der hurtigt bliver smidt ud, så kan vores jo bare vaskes og genbruges i én uendelighed.

Faktisk holder de jo alt for godt … hvis vi lige tager salgsbrillerne på,” slutter han med et grin.

På trods af det velklingende navn, har Klud ikke i sinde at lade sig “nøjes” med klude – og sæber.

Planen er nu, at der på sigt skal produceres økologiske bomuldsklude og viskestykker, der kan matche de eksisterende produkter.

Snart kan Klud-fansene også se frem til en lækker opvaskebørste, der naturligvis også bliver lavet i et bæredygtigt og holdbart materiale.

Spar 20 % på dit køb

Selvom grænserne i øjeblikket er lukkede, så afholder det heller ikke Klud fra at lægge rejseplaner i fremtiden.

“Vores hollandske distributører har allerede fået godt gang i markedet dernede, så vores vision er da også at udvide til flere lande inden særligt længe,” slutter Jes Lennert.

Går du derhjemme i øjeblikket og overvejer den helt store hovedrengøring, så har vi i samarbejde med Klud sørget for, at du kan gøre det med stil.

Med rabatkoden migogodense20 sparer du nemlig 20 %, når du bestiller via hjemmesiden (Gælder til og med 30/4 2020).

Se mere her.