MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Vinduespudsning er den rene terapi

Af Annoncør

Med det våde efterårs ankomst går alle danskere en kold og mørk tid i møde. Snart skal mange af os begive os ud i den kolde, dunkle morgen med et håb om at se solen bare lidt i løbet af dagen. Der er ikke noget at sige til, at danskernes humør ændrer sig gradvist med sæsonskiftet. Det er en tid, som tvinger os til at huske på ting, der gør os glade. Familie, venner, hobbyer osv.

Men vidste du, at selv de små ting kan påvirke dit humør godt og dårligt? Måske har du ikke tænkt meget over det før, men din husholdning kan have en større påvirkning på dit mentale helbred, end du tror. Der er eksempelvis rig grund til at holde dine vinduer rene, da det viser sig, at vinduespudsning kan bidrage til mindre stress, med lysindtag og generelt bedre humør – men først må du sørge for at have det rette vinduespudsergrej.

Hvornår pudsede du sidst vinduer?

Mange danskere prioriterer støvsugning og aftørring af diverse overflader frem for vinduespudsning. Hvis du er typen, der kun tager dit vinduespudsergrej ud af skabet et par enkelte gange om året, bør du vide, at der er mange grunde til at holde dine vinduer skinnende rene året rundt – selv med efterårsregnen eller vinterlandskabet lurende udenfor.

I stedet for at se vinduespudsning som en årlig opgave, kan du med fordel se vinduespudsning som pasning af glasset i dit vindue. Ligesom dine møbler samler støv op, samler dit vindue også støv op – og dette kan ikke kun påvirke kvaliteten af glasset, men det påvirker også dit helbred. Du vil blive overrasket, hvor glad et rent vindue kan gøre dig.

Få al det gode lys ind

Lys har en stor påvirkning på vores humør i hverdagen. Når vinteren står for døren, har du sikkert hørt om det anbefalede indtag af D-vitamin. Men kosttilskud kan kun gøre så meget for dit humør. Derfor bør du altid prioritere at få så meget lys ind i din bolig som muligt i løbet af dagen.

Mennesket fungerer ikke optimalt uden sollys, og det kan føles som en umulighed at få nok sollys, specielt i vintermånederne. Hjælp dig selv godt på vej og sørg for at skidt ude fra ikke hindrer dine chancer for et tilstrækkeligt indtag af sollys.

Giv dig tid til at pudse vinduer

Så længe du betragter vinduespudsning som ekstra arbejde i en allerede stresset hverdag, kommer du ikke langt. Det kan føles som en pligt i starten, men når du først har fået fat i det rigtige vinduespudsegrej, og du har fået skabt dig en rutine, vil du opleve, at vinduespudsning faktisk kan nydes.

Vinduespudsning har så mange positive formål, at du i virkeligheden bør glæde dig til det, men den vigtigste og afgørende komponent i dette regnestykke er tid. Du er nødt til at give dig selv tid til alt nyt.

Vigtigt: Brug det rigtige udstyr

Før du begynder på din nye terapi, skal du sikre dig, at du har det rigtige udstyr – det er de færreste, der begynder på yoga uden en yogamåtte.

Du må huske på, at vinduer bør behandles med kvalificeret udstyr. Skaf dig en ordentlig skraber, svamp, gummihandsker og det bedste glasrens. Med det rigtige udstyr kan du bedst undgå ridser og skader. Er du på bar bund og har brug for hjælp med at finde det bedste vinduespudsegrej, er der masser af hjælp at finde.

Del artikel

Andre læser også