Bilreklame – fra kedelig til farverig

Skrevet af: Redaktionen

Bilreklamer i vækst

Dette er sponseret indhold

Går man en tur rundt i byen, syntes mange nok at man drukner i reklamebudskaber, faktisk så meget at man syntes at tænke, hvorfor bliver virksomheder dog ved med at købe reklameplads i bybilledet, vi bliver efterhånden så overeksponeret, at de fleste vel ikke engang registrerer dem længere eller hvad?

Vi har i mange år været vant til at taxaer, som fortsat er en stor del af bybilledet, havde reklamer, at busser, som er en endnu større del af byen, havde reklamer. De bliver set meget, så derfor giver det umiddelbart også mening, at der skal sidde et budskab, som mange ser. Mobile reklamemedier er et hit, så selvfølgelig giver det mening. Men det er der andre der også har fundet ud af nu, eller faktisk har kopieret igennem mange år og i disse år er der virkelig vækst på dette område, altså bilreklamer.

Mange virksomheder ser en fidus i at gøre reklame for deres firma eller deres produkter på de biler der har kørende rundt i bybilledet. Det virker nærmest logisk, med førnævnte proven case på busser og taxaer i mende. Det nye er dog mængden af bilreklamer og udformningen. Virksomheder stiller i dag større krav til især det kreative indenfor bilreklamer, fortæller Morten Krogh der er Direktør i Kellmann Reklame, som er en af de førende virksomheder indenfor Skilte og Bilreklamer herhjemme. Alle vil skille sig ud og ikke kun have sit logo eller budskab bredt ud til mange når de kører rundt, det skal, som alle andre reklamer, gerne skille sig ud, så det lige netop er deres reklame man husker, hvilket jo giver rigtig god mening. Hele branchen oplever et boost i disse år på netop de kreative løsninger og det stiller krav til den kreative indsats og her er det klart de skilte virksomheder der bedst evner at tiltrække de bedste hoveder, som vinder, fortæller Morten Krogh.

Men det er ikke kun for reklamens skyld, at virksomhederne ser fidus i at benytte sig af bilreklamer. Folien der anvendes har nemlig en beskyttende effekt på bilens lak. Det betyder med andre ord, at der hvor folien er monteret, kan lakken ikke modtage overfladiske ridser eller anden småskade og derfor holder bilen også en højere værdi ved salg eller aflevering ved endt leasing og det er der mange virksomheder der, ikke overraskende, er meget begejstrede overfor.

For få år siden blev det lovpligtigt at alle gulplade biler skulle have cvr nr reklame på bilen. Det tiltag gav anledning til, at mange virksomheder benyttede lejligheden til at gå skridtet videre og større og mere kreative reklame løsninger på bilerne. Nu er det således ikke kun cvr nr, logo og web adresse der pryder bilerne, men nu er det større dele af bilen der er dækket af navn eller relevante budskaber i kombination med mange farver og motiver, netop for at skille sig ud, positivt.

Der er således ikke tegn på, at dette boom vil aftage, tværtimod vil virksomheder landet over, også for fremtiden tænke mere over og tænke mere kreativt når det kommer til bilreklamer. Ifølge Morten Krogh fra Kellmann Skilte, så er det rådgivning, kreativ sparring og ikke mindst de rigtige materialer, som skal sikre den bedst mulige bilreklame løsning.

Så vi skal vende os til flere farvestrålende biler i bybilledet, men måske det også er bedre end eks. slidte og forældede lysskilte rundt omkring i vores bybillede.