Det var kattens: OB præsenterer ny maskot og andre fede tiltag

Skrevet af: Jens Erik Møller

Op mod superligastart præsenterer fodboldklubben OB en række nye tiltag i forbindelse med holdets hjemmekampe på Nature Energy Park. Det drejer sig blandt andet om en helt ny fanzone samt et område, der henvender sig til især børnefamilierne.

Og tidligere på ugen kom det frem, at klubbens maskot, tigeren Victor, går på pension.

“Victor har været på banen siden 2002, så han var slidt op. Dengang ville vi gerne være tigeren, men nu er tiden inde til noget andet,” fortæller Jack Jørgensen, kommerciel chef i OB, til MigogOdense.

Ny kat i byen

Men en fodboldklub kan ikke undvære sin maskot, og fredag eftermiddag blev en ny, ung maskot så præsenteret på OB’s hjemmeside.

“Selvom han er fræk og lidt svær at styre, så faldt vi for ham med det samme. Af navn minder han os om vores gamle maskot, tigeren Victor, men af udseende og race så minder han om OB’s første maskot, katten,” siger Jack Jørgensen og fortsætter:

“Og selvom den nye Victor er en kat af få ord, så er han fyldt med charme og masser af selvtillid. En af hans absolutte livretter er grå mus, og så elsker han at danse. Vi sikre på, at alle andre OB fans også vil falde for ham, som vi allerede selv har gjort.”

Katten Victor. Foto: OB

Ifølge Jack Jørgensen, er det ikke tilfældigt, at man har valgt at kigge bagud.

“Modsat for eksempel F.C. Midtjylland eller FCK har vi en lang historie. Det er en del af klubbens dna, og vi vil gerne trække tråde tilbage vores 131-årige historie, for det er en god ballast at have med,” siger Jack Jørgensen.

Street food og livemusik

Selvom man gerne vil trække på den 131-årige historie, så understreger Jack Jørgensen også, at det er vigtigt at være innovativ og tænke nyt. Den nye maskot er derfor heller ikke det eneste nye på Nature Energy Park efter sommerferien.

Katten Victor er en del af en overordnet strategi, der skal sikre, at OB i en konkurrencepræget verden kan trække alle odenseanere til stadion, forklarer Jack Jørgensen.

“Man skal passe på, når man rører ved 131 års traditioner og historie, men vi har tænkt meget over, hvad vi kan gøre for, at OB’s hjemmebane bliver et naturligt samlingspunkt, og at det er en oplevelse at tage på stadion.”

Det har resulteret i, at man åbner en særlig Albani Fanzone.

Her kan man møde spillerne inden kampen, og der er mulighed for at købe en lang række specialøl fra det odenseanske bryggeri – og hovedsponsor – Albani.

Derudover har man med hjælp fra Storms Pakhus store planer om at åbne flere madboder med street food. Til sæsonstart kan man således møde en food truck fra restaurant Bull, hvor man kan få en helt særlig OB-burger, som ikke kan købes andre steder, ligesom der også er mulighed for at nyde særlige gourmet hot dogs.

Den nye fanzone er indrettet med street art af den lokale kunstner Hans Arnklit, ligesom der vil være underholdning med lokale musikere, stand up’ere, dj’s med mere som optakt til hjemmekampene.

Familiezone med ansigtsmaling og flagværksted

Men i erkendelsen af, at børnefamiliernes gunst også er vigtig, hvis man vil fremtidssikre forretningen, så har man også valgt at indrettet en familiezone under navnet Faxe Kondi Familiezonen.

Det bliver et område for de helt unge fodboldfans med blandt andet ansigtsmalling og flagværksted forud for hjemmekampene, ligesom spillere fra superligaholdet kommer ned og skriver autografer med mere. Og så vil den nye maskot, katten Victor, selvfølgelig også være tilstede og skabe den helt rigtige stemning.

På Faxe Kondi Familiezonen kan børn blandt andet få malet striber i ansigtet, så de er helt klat til kampstart.  . Foto: OB

Et andet tiltag, som allerede nu har skabt røre blandt de mange OB-tilhængere, er, at man har valgt at skifte den musik, som spilles hver gang spillerne løber på banen forud for kampen.

De sidste mange år har det været Survivors-hittet “Eye of the Tiger”, men fremover bliver det 40 sekunders klassisk musik af den verdenskendte fynske komponist Carl Nielsen, som Odense Symfoniorkester har indspillet til formålet.

Den nye indløbsmusik “Espansiva” af Carl Nielsen tages i brug ved sæsons første hjemmekamp 22. juli, hvor OB tager i mod SønderjyskE.

Gælder også Odense: Gastromand og Mads Cortsen leverer vild nytårsmenu til døren

Skrevet af: Michael Qureshi

Mads Cortsen og Gastromand går sammen om at levere den ultimative nytårsmenu – til døren

Er du typen der ikke kan få det vildt nok på årets sidste aften, ja så er det måske nu du skal spidse ører.

For hvordan lyder kaviar, trøffel, hummer og bladguld måske?

Det er det unge stjernefrø Mads Cortsen, der dagligt lever af at servere menuer i 3-4000 kroners klassen, der er gået sammen med folkene bag Danmarks måske mest populære madblog Gastromand.dk, om at lave deres svar på den ultimative nytårsmenu.

Mads Cortsen har desuden opnået en andenplads i tv-programmet Masterchef.

Her på MigogOdense redaktionen tør vi godt at lægge hovedet på blokken og hævde, at det ikke blive

Menuen indeholder 3 snacks og 4 retter.

Med andre ord: Alt hvad man behøver for en nytårsaften i særklasse!

Læs også: Guide: De her fede juleting SKAL du opleve i København

Ingen detalje er for lille

Ifølge de ambitiøse herrer er intet overladt til tilfældighederne.

“Det er bare ikke nytårsaften, du ønsker at stå med en overtilberedt mørbrad eller en skilt sauce!” 

Derfor kommer menuen i 3 kasser – 1 til fryseren, 1 til køleskabet og 1 til køkkenbordet.

Samtlige råvarer er pakket i passende bøtter, poser og flasker, mærket med en farvekode for henholdsvis snacks, forret osv.

En farvekode der går igen i opskrifterne, så det er nemt at afkode og finde de rigtige råvarer – også når alkoholen går ind.

Sidst men ikke mindst er tilberedningen minimal og vejledningerne er overskuelige og nemt forståelige.

Læs også: Vores bud på toppen: Her er Københavns bedste gourmetrestauranter

Leverer til døren

Som de eneste i landet leveres menuen til døren af professionelle kokke, som personligt gennemgår menuen, så alle forudsætninger er på plads for en perfekt aften.

“For os er det rigtig vigtigt, at alt står helt skarpt og lever fuldt ud op til jeres forventinger.

Derfor kører vores kokke selv ud og leverer alle nytårmenuerne personligt og gennemgår ved leveringen menuen med gæsterne,” forklarer Mads Cortsen til MigogOdense.

Omkring samarbejdet mellem en af Danmarks største madblogs og et uovertruffent kokke-talent lyder det;

“Mads er kompromisløs og det vildeste kokketalent.

Læs også: Farlig torsdagsklub: Spis burger ad libitum for 150 kr

Hans nytårsmenu anno 2017 var med afstand den bedste jeg har prøvet.

Menuen er skræddersyet til den kræsne nytårsvært/gæst, der vil have det bedste af det bedste på årets sidste dag! Hvor mange andre nytårsmenuer får du eksempelvis en hel dåse luksuskaviar pr. mand?,” spørger Anders Damm fra Gastromand retorisk.

Omkring menuen tilføjer;

“Der er lagt så mange timer og så meget energi i at levere det ultimative produkt. Vi kan stå inde for hvert et gram,” afslutter Mads Cortsen.

Menuen kommer i stærkt begrænset antal, koster 995,- pr. kuvert og kan bestilles på cortsendining.dk og der leveres direkte til hoveddøren i hele Danmark (brofaste øer).

Snedronningen opføres i Rådhushallen: Gratis entré til eventyrlig forestilling

Skrevet af: Redaktionen

Julen nærmer sig med hastige skridt.

Det er nu, at december-hyggen for alvor træder i karakter.

I weekenden er der lagt op til et arrangement, der i den grad kan frembringe hyggen og ikke mindst fascinationen af dygtige unge mennesker.

Det er efterhånden blevet en tradition, at Det Kongelige Teater Balletskolen Odense afholder en fortryllende forestilling i hjertet af Odense hvert år i december.

Nærmere betegnet Rådhushallen på Flakhaven. I år bliver ingen undtagelse.

Opfører Snedronningen i år

Eleverne fra Det Kongelige Teater Balletskolen Odense og Danse Grunduddannelsen DGU – professionelt dansegymnasium vil i 2018 fortolke H.C. Andersens eventyr Snedronningen.

Der er gratis entré til alle forestillinger. For børn og voksne i alle aldre!

Skoleforestillingerne er allerede totalt forhåndsreserveret, men i weekenden afvikles der seks forestillinger over to dage ud over selve premieren på fredag.

For dem som ikke helt kender historien om Snedronningen, så følger her et meget kort oprids;

“Djævlen har skabt et spejl, der har den egenskab, at alt godt og smukt, som spejler sig deri, svinder til næsten ingenting.

Smukke mennesker og gode gerninger forvrænges og ser ækle ud. Og alt dårligt synes endnu værre.

Men da Djævelens troldskolelever vil spejle Vorherre og englene i spejlet, splintrer det og går i mange tusind stykker.

Små stykker flyver ud i verden, hvor de sætter sig i mennesker. Og rammes et hjerte af en sådan splint, så er det ganske grueligt, for det hjerte bliver ligesom en klump is…”

Hvad: Snedronningen
Hvor: Rådhushallen på Flakhaven
Hvornår: Fredag den 14. december kl. 17.00 Premiere (primært for inviterede gæster).
Lørdag den 15. december kl. 13.00, 15.00, 17.00
Søndag den 16. december kl. 13.00, 15.00, 17.00

Der er gratis entré til alle forestillinger.

Base i Odense: Fynbo overtager hele home Erhverv-kæden

Skrevet af: Michael Qureshi
Mikkel Søby (v) og Henrik Bendix Poulsen-Svane
Mikkel Søby (v) og Henrik Bendix Poulsen-Svane

Home a/s sælger nu sin erhvervskæde home Erhverv fra mæglervirksomheden.

Køberne er Mikkel Søby og fynboen Henrik Bendix Poulsen-Svane. Begge har været franchisetagere i home Erhverv i en årrække.

De otte erhvervscentre fordelt rundt i landet fortsætter deres drift og virke under navnet indtil 2020.

home a/s er en del af Danske Bank-koncernen, som et datterselskab ejet af Realkredit Danmark.

”Vi sælger home Erhverv-kæden, fordi vi vil fokusere endnu mere på de 167 private boligforretninger, der er inde i en god udvikling med stigende markedsandele,” siger adm. direktør Uffe Drejer i home a/s.

Den nye indehaver forklarer, at det nuværende navn fortsætter mindst et år endnu.

”home Erhverv kæden fortsætter til 2020 under samme navn, og der er ikke taget stilling til et nyt navn endnu,” siger Henrik Bendix Poulsen-Svane.

To velkendte profiler som nye ejere

Henrik Bendix Poulsen-Svane har været indehaver af home Erhverv Fyn, med base i Odense og home Erhverv Jylland Syd, der har base i Kolding, siden 2015.

Henrik har i det daglige arbejde primært fokus på salg af investerings- og projektejendomme og har opbygget et bredt og stærkt netværk blandt nationale såvel som internationale investorer.

Mikkel Søby har været indehaver i home Erhverv siden 2010 og driver i forvejen tre home Erhvervscentre i København, Hillerød og Helsingør – ligesom han er bestyrelsesformand for erhvervsmæglernes ejendomsportal, Ejendomstorvet.dk, der er Danmarks største portal for erhvervslokaler.

Med det nye ejerselskab kommer home Erhverv endnu tættere på markedet, og det vil komme kunderne til gode.

”Vi er glade for, at vi har indgået en aftale med Mikkel Søby og Henrik Bendix Poulsen-Svane. De er velkendte, dygtige, og de har kompetencerne til at udvikle en erhvervskæde yderligere,” udtaler Uffe Drejer.

Navnet består altså, og det samme gør samarbejdet mellem home og home Erhverv.

Fortsat samarbejde med Danske Bank-koncernen

Et frasalg er ikke et farvel til mange års samarbejde mellem bolig og erhverv – eller samarbejdet med Danske Bank-koncernen.

”Vi vil fortsætte samarbejdet med det ”nye” home Erhverv på kommercielle vilkår,” siger Uffe Drejer.

”Vi har traditionelt og historisk altid haft et godt samarbejde med Danske Bank-koncernen, og det falder derfor naturligt for os at bibeholde dette. Samtidig skal vi videreudvikle home Erhverv og vores interne samarbejde,” siger Henrik Bendix Poulsen-Svane

home Erhverv vil særligt fokusere på det voksende projektmarked i provinsen i samarbejde med homes boligforretninger.

”Tanken er at fokusere på provinsen bl.a. med projektsamarbejdet med de eksisterende home bolig-butikker. Det kan vi gøre endnu bedre i den nye konstruktion,” siger Mikkel Søby.

De nye ejere kalder det en force i det marked, som vi har nu, og som vi ser ind i, at home Erhverv har en meget slank struktur.

”Vi er pt. ikke blandt de største, men vi vil etablere os yderligere med bund i faglige kompetencer og en struktur, som er mindre omkostningssårbar, fordi vi outsourcer nogle interne opgaver.

Eksempelvis laver vi analysearbejde med ekstern samarbejdspartner,” siger Henrik Bendix Poulsen-Svane.