Det var kattens: OB præsenterer ny maskot og andre fede tiltag

Skrevet af: Jens Erik Møller

Op mod superligastart præsenterer fodboldklubben OB en række nye tiltag i forbindelse med holdets hjemmekampe på Nature Energy Park. Det drejer sig blandt andet om en helt ny fanzone samt et område, der henvender sig til især børnefamilierne.

Og tidligere på ugen kom det frem, at klubbens maskot, tigeren Victor, går på pension.

“Victor har været på banen siden 2002, så han var slidt op. Dengang ville vi gerne være tigeren, men nu er tiden inde til noget andet,” fortæller Jack Jørgensen, kommerciel chef i OB, til MigogOdense.

Ny kat i byen

Men en fodboldklub kan ikke undvære sin maskot, og fredag eftermiddag blev en ny, ung maskot så præsenteret på OB’s hjemmeside.

“Selvom han er fræk og lidt svær at styre, så faldt vi for ham med det samme. Af navn minder han os om vores gamle maskot, tigeren Victor, men af udseende og race så minder han om OB’s første maskot, katten,” siger Jack Jørgensen og fortsætter:

“Og selvom den nye Victor er en kat af få ord, så er han fyldt med charme og masser af selvtillid. En af hans absolutte livretter er grå mus, og så elsker han at danse. Vi sikre på, at alle andre OB fans også vil falde for ham, som vi allerede selv har gjort.”

Katten Victor. Foto: OB

Ifølge Jack Jørgensen, er det ikke tilfældigt, at man har valgt at kigge bagud.

“Modsat for eksempel F.C. Midtjylland eller FCK har vi en lang historie. Det er en del af klubbens dna, og vi vil gerne trække tråde tilbage vores 131-årige historie, for det er en god ballast at have med,” siger Jack Jørgensen.

Street food og livemusik

Selvom man gerne vil trække på den 131-årige historie, så understreger Jack Jørgensen også, at det er vigtigt at være innovativ og tænke nyt. Den nye maskot er derfor heller ikke det eneste nye på Nature Energy Park efter sommerferien.

Katten Victor er en del af en overordnet strategi, der skal sikre, at OB i en konkurrencepræget verden kan trække alle odenseanere til stadion, forklarer Jack Jørgensen.

“Man skal passe på, når man rører ved 131 års traditioner og historie, men vi har tænkt meget over, hvad vi kan gøre for, at OB’s hjemmebane bliver et naturligt samlingspunkt, og at det er en oplevelse at tage på stadion.”

Det har resulteret i, at man åbner en særlig Albani Fanzone.

Her kan man møde spillerne inden kampen, og der er mulighed for at købe en lang række specialøl fra det odenseanske bryggeri – og hovedsponsor – Albani.

Derudover har man med hjælp fra Storms Pakhus store planer om at åbne flere madboder med street food. Til sæsonstart kan man således møde en food truck fra restaurant Bull, hvor man kan få en helt særlig OB-burger, som ikke kan købes andre steder, ligesom der også er mulighed for at nyde særlige gourmet hot dogs.

Den nye fanzone er indrettet med street art af den lokale kunstner Hans Arnklit, ligesom der vil være underholdning med lokale musikere, stand up’ere, dj’s med mere som optakt til hjemmekampene.

Familiezone med ansigtsmaling og flagværksted

Men i erkendelsen af, at børnefamiliernes gunst også er vigtig, hvis man vil fremtidssikre forretningen, så har man også valgt at indrettet en familiezone under navnet Faxe Kondi Familiezonen.

Det bliver et område for de helt unge fodboldfans med blandt andet ansigtsmalling og flagværksted forud for hjemmekampene, ligesom spillere fra superligaholdet kommer ned og skriver autografer med mere. Og så vil den nye maskot, katten Victor, selvfølgelig også være tilstede og skabe den helt rigtige stemning.

På Faxe Kondi Familiezonen kan børn blandt andet få malet striber i ansigtet, så de er helt klat til kampstart.  . Foto: OB

Et andet tiltag, som allerede nu har skabt røre blandt de mange OB-tilhængere, er, at man har valgt at skifte den musik, som spilles hver gang spillerne løber på banen forud for kampen.

De sidste mange år har det været Survivors-hittet “Eye of the Tiger”, men fremover bliver det 40 sekunders klassisk musik af den verdenskendte fynske komponist Carl Nielsen, som Odense Symfoniorkester har indspillet til formålet.

Den nye indløbsmusik “Espansiva” af Carl Nielsen tages i brug ved sæsons første hjemmekamp 22. juli, hvor OB tager i mod SønderjyskE.

Streamet over 300 mio. gange: Odense-natklub henter verdenskendt DJ til byen

Skrevet af: Redaktionen

Allerede for fem år siden, da MK (Mark Kinchen) senest spillede på Slagteriet i Odense, var han en verdensstjerne, som sikrede Slagteriet en nominering for bedste internationale dj-booking til Danish DJ Awards.

Han vender nu tilbage til Odense.

Stadig som verdensstjerne og med mange flere hits i bagagen.

MK var bl.a. på plakaten til den første Tinderbox og var dermed med til at sparke gang i den store dj-scene på Tinderbox, Magicbox.

Står bag mange succesfulde remix

Magisk bliver det, når han endnu engang spiller op til fest på Slagteriet med sine originale kæmpehits som “Piece of Me”, “Back and Forth” samt “17”.

Sidstnævnte hit har alene i skrivende stund over 115 millioner streaminger på Spotify.

Ud over sine egne originale numre har MK stået bag en lang række succesfulde remixes for Sam Smith, Pharrell, Paloma Faith, Ellie Goulding, Disclosure, Haim, Mary J. Blige, Diplo, Rudimental, Justin Bieber, Tove Lo, Rihanna og ikke mindst Odenses egen Karen Marie Ørsted bedre kendt som MØ på hendes single “Nostalgia (MK Remix)”.

Vilde navne til Odense

Man bør forvente intet mindre end et brag af en fest, når MK spiller på Slagteriet igen lørdag 20. april.

“Siden MK besøgte klubben første gang i 2014 har vi hvert år arbejdet på at finde en ny dato, hvor han kunne komme igen.

Bookingen var sådan set en gave til byens natklubpublikum i forbindelse med Slagteriets femårs-fødselsdag,” udtaler Julian Leker, ejer og booker på Slagteriet.

Han fortsætter;

“Vi har fokuseret på at bringe nogle navne til som byen, som man aldrig har oplevet før i Odense og sjældent set i København.

Vi har i flere år kaldt det: “At lave kant i provinsen”.

Vi er siden blevet nomineret til at være blandt de bedste natklubber i Danmark to år i træk samt bedste internationale dj- booking i kategori med Roskilde og Smukfest for MK.

Det er vi ret stolte af,” udtaler Julian Leker.

Hvad: MK spiller
Hvor: Slagteriet
Hvornår: Lørdag d. 20. april

Var på gaden i Odense: Youtube-stjerne spottede god stil i byen

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Frederik Heller
Foto: Frederik Heller

Youtuberen Astrid Olsen lagde denne uge vejen forbi Odense for at besøge byens skjulte steder og spotte hotte odenseanere med god stil ved en street style happening i byens gader.

Odenses bedst klædte indbygger får chancen for at vinde et gavekort på 10.000 kr. til Magasin.

20-årige Astrid Olsen er en af Danmarks største youtubere, og med sine mere end 150.000 abonnenter på Youtube og knap 190.000 følgere på Instagram lever hun af at fortælle om alt fra tøj og makeup til de mere personlige beretninger til sine mange følgere.

I denne uge sendte Magasin Astrid Olsen på gaden i Odense, hvor hun gik på opdagelse i byen og standsede forbipasserende odenseanere for at spotte de bedst klædte drenge, piger, kvinder og mænd, som får mulighed for at vinde et gavekort på 10.000 kr. til Magasin.

MigogOdense fulgte med i hælene på den kendte Youtuber, som blev genkendt af en hel del i løbet af dagen.

 

Vis dette opslag på Instagram

 

I får lige et ægte hygge-billede fra færgen i morges 🤪 kaffe, store hoops og min pelsjakke – så har jeg det godt

Et opslag delt af Astrid Olsen, Youtube (@astridaeroe) den

City Guide skal hylde Odense

Det sker i anledning af, at Magasin udgiver en City Guide til Odense, der skal hylde byens fedeste steder, og derfor lagde Astrid Olsen ud med morgenmad på populære The Food Stall.

Derefter var det tid til at udforske byen, hvor hun bl.a. var forbi kunstmuseet BRANDTS.

Det er vigtigt for os at skabe liv med events og happenings i de byer, hvor vi har stormagasiner, for at give noget tilbage til de dejlige byer, vi er en del af.

Vores cityguides til Danmarks storbyer er tænkt som en inspiration til, at man også besøger sit lands øvrige skønne byer og oplever alt det fede, som byerne har at byde på.

Odense er måske mest kendt som H.C. Andersens hjemby, men er på én gang både en historisk og en trendsættende by, hvor der er masser at gå på opdagelse i,” siger Britta Luplau, der er Brand Manager i Magasin.

Foto: Frederik Heller

Spotter fede street styles

Målet med Astrid Olsens Odense-besøg var altså også at spotte byens bedste street styles i samarbejde med Magasin og bureauerne SMAC Agency og Hippo Talent Management.

Og modebilledet i Odenses gader skuffede bestemt ikke den unge youtube-stjerne:

“Særligt blandt de unge er der virkelig gang i farverne, og det har inspireret mig rigtig meget, så jeg er meget imponeret over niveauet i Odense,” fortæller Astrid Olsen.

Foto: Frederik Heller

Astrid Olsen besøger i denne uge alle landets fire største byer sammen med Magasin og kårer en vinder i hver by, som kommer til at optræde i en video på Magasins youtube-kanal.

Her kan alle stemme på deres personlige favorit, som altså vinder et gavekort på 10.000 kr. til Magasin.

Så hold øje med kanalen, hvis du blev spottet i Odense, og husk at stemme på din bys bedst klædte street styler!

Vil skille sig ud: Sushikok med 12 års erfaring åbner KOI sushi i Odense

Skrevet af: Stine Schmidt Jørgensen

Der er stadig plastik for ruderne og tusinde ting, der skal gøres før åbningen på mandag.

Plasten skal fjernes, mens de unikke bambuslamper tændes i loftet og gæster rykker ind omkring træbordene i den lille sushirestaurant på Vestergade 83 overfor 7-Eleven.

Restauranten er opkaldt efter den japanske karpe og hedder KOI sushi.

Indenfor er en stor japansk karpe grafisk afbilledet på væggen.

Man får nærmest fornemmelsen af, at den svømmer fra den hvide væg hen over det sorte træværk, der skaber en afdæmpet stemning i restauranten.

De små træborde, der snart bliver underlag for fade med sushi, har et rustikt look, og de sorte stole med armlæn giver eksklusive fornemmelser, alt imens de indbyder til hyggetid.

Sushikok med 12 års erfaring

Det er polske Jacek Lubinski, der er sushikokken bag åbningen af KOI sushi i Odense centrum.

Han har de sidste fem år arbejdet som sushikok i Odense, og før det arbejdede han med faget i hans hjemland.

I alt har han 12 års erfaring som sushikok på bagen.

”Det har været drømmen siden dag ét at åbne min egen sushirestaurant”, fortæller Jacek.

Alle de andre er en kopi af hinanden

Han mener nemlig, at Odense mangler et sushisted, der skiller sig ud fra de resterende i byen.

”Alle sushistederne i byen er en kopi af hinanden.

Det er den samme slags sushi, man kan bestille eller det samme koncept, der føres.

Det er kun markedsføringen, der er forskellig fra hinanden”, forklarer han.

Jacek oplevede, at han ikke havde mulighed for at bruge sine evner optimalt på de andre restauranter, han arbejdede på som sushikok.

Vil servere sushi på et højere niveau

På KOI sushi vil han servere sushi på et højere niveau.

Det vil han gøre, ved at bevæge sig væk fra den menu de øvrige sushirestauranter har.

Blandt andet vil der også være sushi med grillet fisk at finde på menuen sammen med japansk omelet, teriaki ål, marineret hvid fisk og en dybstegt rulle i tempura med laksetatar på.

Menuen vil ændre sig efterhånden, så der hele tiden er noget nyt at prøve på KOI sushi.

Noget der især er vigtig for Jacek er den perfektion og grundighed, der bliver lagt i retterne.

”De fleste steder har tempurarejer. Det vil vi også have. Men vores kommer ikke fra frost, som de gør de fleste steder.

Vi lægger selv rejen i tempuradej og dybsteger den”, siger Jacek.

Tættere på japansk tradition

Målet med KOI sushi er at komme lidt tættere på japansk sushi, som står i modsætning til den sushi, de fleste af danskerne er vant til.

”Det vil være svært at gøre det helt autentisk. Sushi i Japan er noget helt andet, end vi kender det i Danmark”, forklarer Jacek og fortsætter

”jeg ville være bange for at skræmme folk væk. I Japan er laks for eksempel ikke del af sushien, fordi den ikke er i farvandene. Men den hører til her”, siger han med et smil.

Jacek vil også bruge lokalområdet på en anden måde. Alle grøntsager vil nemlig være lokale fra Fyn, og den hvide fisk vil variere alt efter fangst.

”Vi vil lave frisk og unik sushi, men uden at prisen bliver højere”, fortæller Jacek.

De øvrige sushikokke i restauranten har også høj erfaring i faget, og dette har været en høj prioritet for Jacek.

”Alle kan lære at rulle sushi. Det er vigtigt, at vi kan andet end det”, siger han.

Vil give en oplevelse

Hvis man vil have anderledes sushi på samme prisniveau, som man er vant til, kan man fra på mandag dreje fra Vestergade ned ad Pantheonsgade, hvor restauranten åbner.

”Man skal komme, hvis man vil have en oplevelse. Man vil gerne have god mad, hvis man skal ud at hygge sig sammen”, siger Jacek.

KOI sushi åbner klokken 12.00 på mandag og efterfølgende vil åbningstiderne være 12.00-21.00 mandag til lørdag og 15.00-21.00 om søndagen.

Du kan tjekke deres Facebook-side her

Hvad: KOI Sushi
Hvor: Vestergade 83, Odense C
Hvornår: Åbner mandag d. 25. marts