MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Det var kattens: OB præsenterer ny maskot og andre fede tiltag

Af Jens Erik Møller

Op mod superligastart præsenterer fodboldklubben OB en række nye tiltag i forbindelse med holdets hjemmekampe på Nature Energy Park. Det drejer sig blandt andet om en helt ny fanzone samt et område, der henvender sig til især børnefamilierne.

Og tidligere på ugen kom det frem, at klubbens maskot, tigeren Victor, går på pension.

“Victor har været på banen siden 2002, så han var slidt op. Dengang ville vi gerne være tigeren, men nu er tiden inde til noget andet,” fortæller Jack Jørgensen, kommerciel chef i OB, til MigogOdense.

Ny kat i byen

Men en fodboldklub kan ikke undvære sin maskot, og fredag eftermiddag blev en ny, ung maskot så præsenteret på OB’s hjemmeside.

“Selvom han er fræk og lidt svær at styre, så faldt vi for ham med det samme. Af navn minder han os om vores gamle maskot, tigeren Victor, men af udseende og race så minder han om OB’s første maskot, katten,” siger Jack Jørgensen og fortsætter:

“Og selvom den nye Victor er en kat af få ord, så er han fyldt med charme og masser af selvtillid. En af hans absolutte livretter er grå mus, og så elsker han at danse. Vi sikre på, at alle andre OB fans også vil falde for ham, som vi allerede selv har gjort.”

Katten Victor. Foto: OB

Ifølge Jack Jørgensen, er det ikke tilfældigt, at man har valgt at kigge bagud.

“Modsat for eksempel F.C. Midtjylland eller FCK har vi en lang historie. Det er en del af klubbens dna, og vi vil gerne trække tråde tilbage vores 131-årige historie, for det er en god ballast at have med,” siger Jack Jørgensen.

Street food og livemusik

Selvom man gerne vil trække på den 131-årige historie, så understreger Jack Jørgensen også, at det er vigtigt at være innovativ og tænke nyt. Den nye maskot er derfor heller ikke det eneste nye på Nature Energy Park efter sommerferien.

Katten Victor er en del af en overordnet strategi, der skal sikre, at OB i en konkurrencepræget verden kan trække alle odenseanere til stadion, forklarer Jack Jørgensen.

“Man skal passe på, når man rører ved 131 års traditioner og historie, men vi har tænkt meget over, hvad vi kan gøre for, at OB’s hjemmebane bliver et naturligt samlingspunkt, og at det er en oplevelse at tage på stadion.”

Det har resulteret i, at man åbner en særlig Albani Fanzone.

Her kan man møde spillerne inden kampen, og der er mulighed for at købe en lang række specialøl fra det odenseanske bryggeri – og hovedsponsor – Albani.

Derudover har man med hjælp fra Storms Pakhus store planer om at åbne flere madboder med street food. Til sæsonstart kan man således møde en food truck fra restaurant Bull, hvor man kan få en helt særlig OB-burger, som ikke kan købes andre steder, ligesom der også er mulighed for at nyde særlige gourmet hot dogs.

Den nye fanzone er indrettet med street art af den lokale kunstner Hans Arnklit, ligesom der vil være underholdning med lokale musikere, stand up’ere, dj’s med mere som optakt til hjemmekampene.

Familiezone med ansigtsmaling og flagværksted

Men i erkendelsen af, at børnefamiliernes gunst også er vigtig, hvis man vil fremtidssikre forretningen, så har man også valgt at indrettet en familiezone under navnet Faxe Kondi Familiezonen.

Det bliver et område for de helt unge fodboldfans med blandt andet ansigtsmalling og flagværksted forud for hjemmekampene, ligesom spillere fra superligaholdet kommer ned og skriver autografer med mere. Og så vil den nye maskot, katten Victor, selvfølgelig også være tilstede og skabe den helt rigtige stemning.

På Faxe Kondi Familiezonen kan børn blandt andet få malet striber i ansigtet, så de er helt klat til kampstart.  . Foto: OB

Et andet tiltag, som allerede nu har skabt røre blandt de mange OB-tilhængere, er, at man har valgt at skifte den musik, som spilles hver gang spillerne løber på banen forud for kampen.

De sidste mange år har det været Survivors-hittet “Eye of the Tiger”, men fremover bliver det 40 sekunders klassisk musik af den verdenskendte fynske komponist Carl Nielsen, som Odense Symfoniorkester har indspillet til formålet.

Den nye indløbsmusik “Espansiva” af Carl Nielsen tages i brug ved sæsons første hjemmekamp 22. juli, hvor OB tager i mod SønderjyskE.

Del artikel


Top 3 i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

Læs i kategorien

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Læs i kategorien