Iværksætter i Odense? Få de bedste sparringspartnere

Skrevet af: Martin Jørgensen

Det kan være noget af en jungle at starte egen virksomhed. Der er mange ting, der skal gøres og holdes styr på. Odense er en oplagt by at starte virksomhed i, men der kan også være mange skjulte fælder. Her får du overblikket over, hvor du skal starte, og hvem der er en god ide at alliere sig med.

Start stille op

Når du er i gang med at stifte virksomhed og starte den op, er det vigtigt at have godt styr på din forretning, dit koncept og din strategi fra start af. Det er vigtigt at komme godt omkring, inden du vælger at gå i luften.

Mange kan blive fristede til at komme hurtigt i gang og hurtigt lancere og begynde at tage imod kunder, men hvis du ikke har forberedt alle de vigtige aspekter, kan det ende med at blive en ulempe at lancere hurtigt.

Forestil dig, at du tænker på at komme hurtigt ud på markedet, så du kan begynde at tjene penge, men du har hverken styr på din specifikke strategi, dine systemer, din hjemmeside, og hvordan du vil håndtere dine kunder og servicere dem bedst muligt.

Når du så måske har fået nogle kunder ind i folden, kan de blive skræmt af, du virker uforberedt, forvirret og ustruktureret. Det vil øge risikoen for, at de vælger at stoppe samarbejdet, og derfor er det altså ikke en gevinst, at du hurtigt fik kunder ind, når de vælger at slutte inden for kort tid igen.

Din digitale tilstedeværelse spiller en rolle

Noget af det allervigtigste, når du skal lancere og gøre din virksomhed klar til det virkelig forretningsliv, hvad enten det er inden for IT, erhvervslivet eller noget helt tredje, så skal du have styr på din digitale tilstedeværelse.

Mange danskere er online, og det betyder, at vi søger efter information online, finder produkter online og laver køb online. Det er altså ikke til at komme udenom, at du skal have en funktionel, brugervenlig og attraktiv hjemmeside fra start af, så dine kunder kan finde dig på deres digitale tjenester.

Det er ikke nok bare at have en hjemmeside. Den skal også appellere til din målgruppe, og dine besøgende skal kunne se, hvad du kan tilbyde dem lige med det samme. Derfor er det virkelig vigtigt at prioritere noget af dit budget til hjemmesiden.

Hvis dine egne kompetencer ikke er inden for web, kan du kontakte dette webbureau i Odense, som kan hjælpe dig med den bedst mulige digitale start på dit forretningseventyr.

Tænk internationalt fra start

Hvis du har store ambitioner for din virksomhed, er det også en god ide allerede fra start af at tænke, om der er mulighed for at ekspandere internationalt.

Måske sælger du et produkt eller en ydelse, som er meget nem at få ind på andre udenlandske markeder. Ofte kræver det bare, at du kan servicere dine kunder på deres modersmål eller tilretter dine ydelser til et internationalt perspektiv.

Det er meget vigtigt at tale sproget i det pågældende land, du vil sælge i, og derfor kan du alliere dig med et kompetent oversættelsesbureau, så du kan appellere direkte til dine fremtidige kunder.

Kom på en af verdens førende markedspladser

Hvis du sælger produkter, kan det være svært at komme ind i de store fysiske butikker. Ofte er det kun de store og veletablerede mærker, der får plads der, og der er altså meget tidsspild med at forhandle med disse store huse.

En god ide er at starte med at sælge online og bygge dit brand op, så du er bedre stillet i den fysiske verden på længere sigt.

Amazon er en kæmpe salgskanal, der åbner op for det meste af verden. Hvis du vil have hjælp og sparring til at komme i gang, anbefales det at bruge en Amazon specialist, så du ved, at du har gang i det helt rigtige.