Lanceres i dag: Ny platform skal hjælpe iværksættere og firmaer til succes

Skrevet af: Michael Qureshi

De seneste år er Løvens Hule blevet et af de mest sete programmer på dansk tv.

Vi elsker, når Jesper Buch og Jacob Risgaard hudfletter dårligt forberedte iværksættere, og vi jubler med når dygtige folk får en investering hjem fra løverne.

Iværksætteri er moderne som aldrig før. Alle steder skyder nye firmaer op, men over halvdelen af dem lukker inden for de første par år.

Det skal være slut nu, lyder det fra stifterne af det nye website MONETIZ, der gennem lækre online kurser, vil lære virksomheder alt det, de skal bruge for at drive en succesfuld forretning.

Fynske iværksætter har efterspurgt platform

De har allerede mærket stor interesse fra fynske iværksættere, som har efterspurgt sådan en vidensplatform.

Konceptet er, at man betaler et månedligt abonnement for at få adgang til en verden fyldt med videoer med gode tips og råd til alt mellem himmel og jord på erhvervsdelen.

“Det kan være, man har problemer med markedsføring, salg eller med at finde de rigtige medarbejdere. Vi kan hjælpe med det hele, og vi gør det igennem folk der har prøvet det hele,” fortæller stifter og partner, Frederik Kjaer.

Han har selv stiftet kaffebar-kæden BACO, og desuden livsstils-konceptet Frederik Hector.

Bag MONETIZ står også serieiværksætteren Alexander Hyldgaard og investoren Andreas Knudsen.

Eksperter med millionvirksomheder 

I videoerne deler nogle af landets førende eksperter rundhåndet ud af den viden, der kan hjælpe både små og store virksomheder med mere salg og flottere tal på bundlinjen.

Blandt eksperterne kan man blandt andet få gode råd fra Mads Andreas Olesen, der solgte sit firma Blue Energy for over 100 millioner kroner og Joachim Latocha, som står bag skjortefirmaet Barons.

Barons er kendt for at sige nej til det historisk høje bud på 15 millioner kroner fra Jesper Buch i Løvens Hule, men endte med en succesfuld investering fra Jacob Risgaard.

Stifteren kunne selv have brugt gode råd

“MONETIZ bliver så tætpakket med sprøde tips, at selv den mest sultne firma-ejer vil blive mæt og kunne skabe en forretning, der kører bedre end nogensinde før,” siger Frederik Kjaer.

Frederik Kjaer er i en alder af blot 24 år manden bag den succesfulde bagel-kæde, BACO. Det har dog ikke altid kørt på skinner for den unge iværksætter:

“Jeg har kvajet mig noget så grusomt og stået med et ødelagt varelager og en stor gæld. Ikke fordi jeg er en idiot, men fordi jeg simpelthen ikke kendte nok til livet som iværksætter.

Nu vil jeg gerne hjælpe andre med at undgå de fejl, jeg begik dengang. Jeg vil simpelthen gerne give dem en genvej til succes.”

Kun 1 kr. de første 14 dage

Frederik Kjaer er i øvrigt købmand ind til benet, indrømmer han. Derfor giver han selvfølgelig også et godt åbningstilbud til iværksættere og virksomheder, der gerne lige vil smage på varerne, før de bider på for alvor.

“Man kan blive medlem hos os og få adgang til alle de lækre videoer for bare 1 krone i de første 14 dage – og uden binding. Derefter koster det 99 kr. om måneden efter de 14 dages prøveperiode, men stadig uden binding.”