Sådan kan du forbedre dit psykiske velvære

Af Annoncør

Næsten fire måneder med lockdown har været med til at give vinteren 2021 et tema, hvori lange, mørke dage med både lidt fysisk- og social aktivitet har spillet hovedrollen. Det vil derfor heller ikke være ualmindeligt, hvis dette tema har sat sine spor på vores psykiske velvære, da både fysisk- og social aktivitet er vigtige elementer i styrkelsen af den mentale sundhed. Heldigvis er foråret lige om hjørnet – og hertil kommer et hav af muligheder for at forbedre sit psykiske velvære. 

Annoncørbetalt indhold leveret af: Hemppedia

Boost dit energiniveau med kosttilskud

En lang og mørk vinter er også lig minimal mængde af sol. Solens stråler giver normalt et naturligt boost til vores immunforsvar, da disse indeholder d-vitamin, som er essentielt for selvsamme. Det kan derfor være en god idé at supplere de almindelige vitaminpiller med lidt d-vitamin – og hvis man ikke allerede tager vitaminpiller, så kan man med fordel starte med begge dele. Når immunforsvaret er stærkt, vil det nemlig automatisk også afspejle sig i det mentale overskud. Samtidig kan mangel på psykisk velvære også have sat sig i kroppen, hvortil det kunne være en idé at springe ud i brugen af CBD olie. CBD olie, som også kaldes cannabidiol, er et ekstrakt fra hampplanten, der ikke har nogen form for euforiserende- eller psykoaktiv effekt. Derimod har CBD, som kosttilskud, vist sig at indeholde mange sundhedsmæssige fordele, hvortil smertelindring, bedre søvn samt lindring af angst og stress er nogle af dem. Hvis man stadig synes, at hele CBD-universet virker lidt mystisk, kan man med fordel søge mere viden om det på siden hemppedia.org. Her kan man læse meget mere om, hvorfor og hvordan indtag af CBD kan være med til at booste energiniveauet samt hjælpe til forbedring af det psykiske velvære.

Nyd godt af naturen 

Når energiniveauet stiger, søvnen bliver bedre og kroppens smerter lindres, samtidig med at dagene bliver lysere og lysere, kan overskuddet til at bevæge sig ud i naturen også begynde at melde sig. Kroppen og hjernen hænger unægteligt sammen, hvorfor motion også er med til at forbedre den mentale sundhed. Man kan derfor drage fordel af forårets fremkommen ved at gå på opdagelse i sit områdes natur. Om det er nye løberuter, ruter til gåture eller et område, som man kan cykle ud til, så kan man nemt gøre det sjovt og hyggeligt at bevæge sig ud. Pak en madkasse, bryg kande kaffe eller find en god podcast frem og glæd dig til at nyde solens stråler og naturens helbredende effekt. Man kan samtidig også tage sin(e) bedste gåturs-makker(e) under armen og gå på opdagelse sammen, så ens sociale liv også vedligeholdes. Dette er uden tvivl noget, der kan være med til at reparere på de skader ens psykiske velvære har lidt det sidste stykke tid.