Sådan sikrer du dig opmærksomheden i krisetider

Skrevet af: Redaktionen

Vi så det under finanskrisen og nu melder branchen om samme tendenser igen, her midt i corona krisen. Virksomhederne har luret, at det er i krisetider de har mulighed for at skille sig ud og øge deres position i markedet og det sker ved øget promotion, det kan skiltebranchen mærke.

De branchefolk vi har talt med, melder alle om øget interesse for en fornyelse og opgradering af virksomhedens skilte. Det gælder faktisk hele vejen rundt i virksomhedernes visuelle identitet i alt fra facadeskilte til indendørs skilte og til bilreklame på virksomhedens biler.

Nye trends

Trenden kommer ikke bag på de førende eksperter vi har talt med indenfor reklame og marketing. I forgående kriser var det helt normalt at skrue ned for marketingindsatsen i krisetider, den tendens er afvigende og nu går flere og flere virksomheder i offensiven i stedet.

Tilbage hos branchen er de naturligvis glade for udviklingen og det nye mindset i krisetider. Vi laver skilte og flotte skilte tiltrækker opmærksomhed og opmærksomhed skaber kunder. Det er der ikke noget nyt i, sådan har det altid været, det gode er nu, at virksomhederne fortsætter den tankegange om deres skiltning og visuelle identitet.

Men hvad er det så virksomhederne efterspørger i jagten på kunder og nye markedsandele her midt i krisen?

Efterspørgslen går i 2 klare retninger. Synlighed overfor omgivelser og trafik i form af facadeskilte og pyloner hertil opmærksomhed i gadebilledet i form af tydelige budskaber på virksomhedens biler. Trafik omkring virksomheden skal udnyttes til at tiltrække opmærksomhed fra mulige nye kunder og det kan både facadeskilte og pyloner hjælpe med. Virksomhedens biler er rullende reklamesøjler og det udnytter flere og flere og virksomheder til at skilte med virksomhedens brand og ikke mindst ydelser. – Men hvad skal man som virksomhed kigge efter, for at få den optimale skilteløsning?

Kvalitet og nytænkning

Der er 3 afgørende parametre for en succesfuld skilteløsning ifølge de fagfolk vi har talt med.

En løsning der er tro mod virksomheden og dens værdier. Den skal signalere det helt rigtige

Fokus på kvalitet

Skiller sig ud. Fokus på opmærksomhed.

Det er således først og fremmest vigtigt at tænke igennem, hvad din skilteløsning skal signalere. Hvilket look tjener virksomheden bedst og da eks. Facadeskilte typisk er en langvarig løsning, skal man også have et budskab der matcher dette, i tankerne.

Kvalitet er uhyre vigtigt. Forestil dig, at virksomheden, på sit skilt, kommunikere kvalitet og så hænger skiltet i laser – det hænger ikke rigtig sammen. Så vælg en løsning som passer til det danske vejr og kan modstå alle årstider.

At skille sig ud kan være mange ting, men det er vigtigt i et bybillede fyldt med budskaber. Derfor er opfordringen fra branchefolkene, tænk over grafiske elementer og farvevalg, som både har respekt for virksomhedens værdier og budskabet, men som sikrer, at du får opmærksomheden. Det er den som skal sikre, at du får investering i nye skilte hjem igen.

Hermed er de gode råd til de mange virksomheder som lige nu investerer i nye kunder og markedsandele, givet videre. Det positive er i hvert fald, at vi ser villighed til investering, her midt i en krisetid.