Tinderbox billetsalget starter om to uger: Interessen er allerede gigantisk

Skrevet af: Simone Vestergaard
Fotograf: Christian Mørkeberg
Fotograf: Christian Mørkeberg

Med udsolgte partout-og torsdagsbilletter, sublimt sommervejr, sorte tal på bundlinjen og store navne på plakaten, kan Tinderbox krydse 2018 af som det bedste festivalår nogensinde.

Med dette i bagagen glæder pressechef og talsmand for Tinderbox, John Fogde sig til næste års festival, hvor rammerne bliver endnu større, og salget af billetter kan øges.

Fredag d. 30. november kl. 10 frigives mindst 40.000 billetter til festivalen i Tusindaarsskoven d. 27.-29. juni 2019.

Og interessen på de sociale medier er allerede helt enorm.

“Vi har ikke et eksakt antal billetter klar, men i år havde vi sat 40.000 til salg, og ser man i forhold til det antal, så føler vi klart, at vi kan bære at lukke flere gæster ind i 2019.

Vi så i år, at gæsterne fordelte sig ligeligt henover pladsen. Vi hæftede os ved, at da Depeche Mode spillede var der også fuldt hus hos de andre kunstnere. Det er dejligt at se, at gæsterne fordeler sig rundt til de forskellige aktiviteter.

Derfor har vi også en forventning om at åbne op for flere billetter, men jeg kan ikke give et konkret antal. Det afhænger meget af salget af partout billetter.

Men vi kan se, at interessen er helt enorm i år.” fortæller John Fogde.

Et bredt musikprogram

Hvis man allerede nu har planer om at besøge Tinderbox 2019, så skal man være klar ved tasterne d. 30. november. For der er et stærkt begrænset antal endagsbilletter.

Særligt torsdagsbilletterne blev revet væk ved dette års festival, og John har store forventninger til den kommende festival – hvorfor ambitionerne om musikprogrammet er tårnhøjt.

“Vi arbejder altid ud fra en forventning om at få udsolgt. Vi laver musikprogrammet ud fra et grundlag om, at alle billetter bliver solgt, så det er selvfølgelig noget, vi arbejder hen imod til næste års festival.

Allerede nu er der jo stor interesse på de sociale medier, og folk glæder sig til, at vi åbner op for både billetsalg og de første kunstnere på plakaten.

Vi er markant senere ude i år med billetsalget. Det skyldes blandt andet, at vi har skiftet billetpartner, så vi glæder os til snart at kunne imødekomme de mange forventningsfulde folk derude, og håber at de stadig køber billet, selv om vi endnu ikke har offentliggjort navne,” fortæller John Fogde og fortsætter:

“Vi skal lige have vores datoer til at passe ind med artisternes turneer, men jeg håber, vi kan breake noget snart.”

Foto: Jonatan Nothlev.

Groovebox og Moonshine forbliver

Der er absolut ingen grund til at ændre på noget, der går godt.

Derfor er der indtil videre ingen planer om at lave de store ændringer på festivalpladsen, og én ting er sikkert: de to nye tiltag, Groovebox og Moonshine, forbliver.

“Vi er ikke så langt i processen endnu, men vi ved med 100% sikkerhed, at Groovebox og Moonshine bliver.

Det var noget gæsterne tog godt imod og brugte rigtig meget.

Derfor arbejder vi hen imod at kunne præsentere flere små oaser eller små lommer andre steder. Men det hele skal lige falde på plads, for når man tilføjer noget, så skal noget andet flyttes eller fjernes.

Men Groovebox og Moonshine fungerede rigtig godt i år – selvfølgelig var det en kæmpe hjælp med sommervejret, men begge kan også fungere i regnvejr, fordi stederne er overdækket.

Vores gæster vil rigtig gerne have alternativer, hvor man kan sidde stille og roligt og få god mad, eller høre musik fra de gode gamle dage.” fortæller John.

Store forventninger til 2019

Når sommerens festival skydes i gang, er det med store forventninger.

Forventninger som er blevet dannet på baggrund af den enorme opbakning og positive feedback Tinderbox har fået, hvilket kun har gjort festivalens udgangspunkt for næste år endnu bedre.

“Jeg har store forventninger til næste års Tinderbox.

Der er ingen tvivl om, at festivalen i år var den bedste nogensinde. I forhold til vores meningsmåling blandt gæsterne er vi lykkedes med rigtig mange ting – specielt i forhold til indretning. Vi havde en rigtig flot plads derude.

Vi blev i den grad også blevet hjulpet godt på vej af den fantastiske sommer.

Til næste år har vi en personlig ambition om, at gøre pladsen så indbydende som muligt, så vores gæster kan have nogle gode dage. Det fundament vi havde i år, giver os mulighed for at lave noget endnu bedre til 2019.” fortæller John.

Den Tinderbox vi kender

Tiësto og Depeche Mode var blandt hovednavnene i år. Derfor har publikum selvfølgelig høje forventninger til næste års internationale kunstnere og John understreger, at musikken, som altid, vil spænde bredt og bære præg af den Tinderbox vi kender.

“Jeg glæder mig rigtig meget til at rulle de første navne ud.

Vi kan jo mærke, at forventningerne er store, og folk er meget nysgerrig på musikken. Det kan både være godt og skidt – musiksmag er jo individuelt, men vi sammensætter et program der tiltaler det brede publikum.

Én ting kan jeg med sikkerhed love, og det er at man vil føle, at det er den Tinderbox, man kender.

I år kom vi godt rundt i genrerne på hovedscenerne, og den færdige plakat til næste år vil også være fyldt med brede danske og internationale navne, der kan samle folk og give musikalske oplevelser.” afslutter John.

Du læse mere på Tinderbox’ Facebook her.

Gælder også Odense: Gastromand og Mads Cortsen leverer vild nytårsmenu til døren

Skrevet af: Michael Qureshi

Mads Cortsen og Gastromand går sammen om at levere den ultimative nytårsmenu – til døren

Er du typen der ikke kan få det vildt nok på årets sidste aften, ja så er det måske nu du skal spidse ører.

For hvordan lyder kaviar, trøffel, hummer og bladguld måske?

Det er det unge stjernefrø Mads Cortsen, der dagligt lever af at servere menuer i 3-4000 kroners klassen, der er gået sammen med folkene bag Danmarks måske mest populære madblog Gastromand.dk, om at lave deres svar på den ultimative nytårsmenu.

Mads Cortsen har desuden opnået en andenplads i tv-programmet Masterchef.

Her på MigogOdense redaktionen tør vi godt at lægge hovedet på blokken og hævde, at det ikke blive

Menuen indeholder 3 snacks og 4 retter.

Med andre ord: Alt hvad man behøver for en nytårsaften i særklasse!

Læs også: Guide: De her fede juleting SKAL du opleve i København

Ingen detalje er for lille

Ifølge de ambitiøse herrer er intet overladt til tilfældighederne.

“Det er bare ikke nytårsaften, du ønsker at stå med en overtilberedt mørbrad eller en skilt sauce!” 

Derfor kommer menuen i 3 kasser – 1 til fryseren, 1 til køleskabet og 1 til køkkenbordet.

Samtlige råvarer er pakket i passende bøtter, poser og flasker, mærket med en farvekode for henholdsvis snacks, forret osv.

En farvekode der går igen i opskrifterne, så det er nemt at afkode og finde de rigtige råvarer – også når alkoholen går ind.

Sidst men ikke mindst er tilberedningen minimal og vejledningerne er overskuelige og nemt forståelige.

Læs også: Vores bud på toppen: Her er Københavns bedste gourmetrestauranter

Leverer til døren

Som de eneste i landet leveres menuen til døren af professionelle kokke, som personligt gennemgår menuen, så alle forudsætninger er på plads for en perfekt aften.

“For os er det rigtig vigtigt, at alt står helt skarpt og lever fuldt ud op til jeres forventinger.

Derfor kører vores kokke selv ud og leverer alle nytårmenuerne personligt og gennemgår ved leveringen menuen med gæsterne,” forklarer Mads Cortsen til MigogOdense.

Omkring samarbejdet mellem en af Danmarks største madblogs og et uovertruffent kokke-talent lyder det;

“Mads er kompromisløs og det vildeste kokketalent.

Læs også: Farlig torsdagsklub: Spis burger ad libitum for 150 kr

Hans nytårsmenu anno 2017 var med afstand den bedste jeg har prøvet.

Menuen er skræddersyet til den kræsne nytårsvært/gæst, der vil have det bedste af det bedste på årets sidste dag! Hvor mange andre nytårsmenuer får du eksempelvis en hel dåse luksuskaviar pr. mand?,” spørger Anders Damm fra Gastromand retorisk.

Omkring menuen tilføjer;

“Der er lagt så mange timer og så meget energi i at levere det ultimative produkt. Vi kan stå inde for hvert et gram,” afslutter Mads Cortsen.

Menuen kommer i stærkt begrænset antal, koster 995,- pr. kuvert og kan bestilles på cortsendining.dk og der leveres direkte til hoveddøren i hele Danmark (brofaste øer).

Snedronningen opføres i Rådhushallen: Gratis entré til eventyrlig forestilling

Skrevet af: Redaktionen

Julen nærmer sig med hastige skridt.

Det er nu, at december-hyggen for alvor træder i karakter.

I weekenden er der lagt op til et arrangement, der i den grad kan frembringe hyggen og ikke mindst fascinationen af dygtige unge mennesker.

Det er efterhånden blevet en tradition, at Det Kongelige Teater Balletskolen Odense afholder en fortryllende forestilling i hjertet af Odense hvert år i december.

Nærmere betegnet Rådhushallen på Flakhaven. I år bliver ingen undtagelse.

Opfører Snedronningen i år

Eleverne fra Det Kongelige Teater Balletskolen Odense og Danse Grunduddannelsen DGU – professionelt dansegymnasium vil i 2018 fortolke H.C. Andersens eventyr Snedronningen.

Der er gratis entré til alle forestillinger. For børn og voksne i alle aldre!

Skoleforestillingerne er allerede totalt forhåndsreserveret, men i weekenden afvikles der seks forestillinger over to dage ud over selve premieren på fredag.

For dem som ikke helt kender historien om Snedronningen, så følger her et meget kort oprids;

“Djævlen har skabt et spejl, der har den egenskab, at alt godt og smukt, som spejler sig deri, svinder til næsten ingenting.

Smukke mennesker og gode gerninger forvrænges og ser ækle ud. Og alt dårligt synes endnu værre.

Men da Djævelens troldskolelever vil spejle Vorherre og englene i spejlet, splintrer det og går i mange tusind stykker.

Små stykker flyver ud i verden, hvor de sætter sig i mennesker. Og rammes et hjerte af en sådan splint, så er det ganske grueligt, for det hjerte bliver ligesom en klump is…”

Hvad: Snedronningen
Hvor: Rådhushallen på Flakhaven
Hvornår: Fredag den 14. december kl. 17.00 Premiere (primært for inviterede gæster).
Lørdag den 15. december kl. 13.00, 15.00, 17.00
Søndag den 16. december kl. 13.00, 15.00, 17.00

Der er gratis entré til alle forestillinger.

Base i Odense: Fynbo overtager hele home Erhverv-kæden

Skrevet af: Michael Qureshi
Mikkel Søby (v) og Henrik Bendix Poulsen-Svane
Mikkel Søby (v) og Henrik Bendix Poulsen-Svane

Home a/s sælger nu sin erhvervskæde home Erhverv fra mæglervirksomheden.

Køberne er Mikkel Søby og fynboen Henrik Bendix Poulsen-Svane. Begge har været franchisetagere i home Erhverv i en årrække.

De otte erhvervscentre fordelt rundt i landet fortsætter deres drift og virke under navnet indtil 2020.

home a/s er en del af Danske Bank-koncernen, som et datterselskab ejet af Realkredit Danmark.

”Vi sælger home Erhverv-kæden, fordi vi vil fokusere endnu mere på de 167 private boligforretninger, der er inde i en god udvikling med stigende markedsandele,” siger adm. direktør Uffe Drejer i home a/s.

Den nye indehaver forklarer, at det nuværende navn fortsætter mindst et år endnu.

”home Erhverv kæden fortsætter til 2020 under samme navn, og der er ikke taget stilling til et nyt navn endnu,” siger Henrik Bendix Poulsen-Svane.

To velkendte profiler som nye ejere

Henrik Bendix Poulsen-Svane har været indehaver af home Erhverv Fyn, med base i Odense og home Erhverv Jylland Syd, der har base i Kolding, siden 2015.

Henrik har i det daglige arbejde primært fokus på salg af investerings- og projektejendomme og har opbygget et bredt og stærkt netværk blandt nationale såvel som internationale investorer.

Mikkel Søby har været indehaver i home Erhverv siden 2010 og driver i forvejen tre home Erhvervscentre i København, Hillerød og Helsingør – ligesom han er bestyrelsesformand for erhvervsmæglernes ejendomsportal, Ejendomstorvet.dk, der er Danmarks største portal for erhvervslokaler.

Med det nye ejerselskab kommer home Erhverv endnu tættere på markedet, og det vil komme kunderne til gode.

”Vi er glade for, at vi har indgået en aftale med Mikkel Søby og Henrik Bendix Poulsen-Svane. De er velkendte, dygtige, og de har kompetencerne til at udvikle en erhvervskæde yderligere,” udtaler Uffe Drejer.

Navnet består altså, og det samme gør samarbejdet mellem home og home Erhverv.

Fortsat samarbejde med Danske Bank-koncernen

Et frasalg er ikke et farvel til mange års samarbejde mellem bolig og erhverv – eller samarbejdet med Danske Bank-koncernen.

”Vi vil fortsætte samarbejdet med det ”nye” home Erhverv på kommercielle vilkår,” siger Uffe Drejer.

”Vi har traditionelt og historisk altid haft et godt samarbejde med Danske Bank-koncernen, og det falder derfor naturligt for os at bibeholde dette. Samtidig skal vi videreudvikle home Erhverv og vores interne samarbejde,” siger Henrik Bendix Poulsen-Svane

home Erhverv vil særligt fokusere på det voksende projektmarked i provinsen i samarbejde med homes boligforretninger.

”Tanken er at fokusere på provinsen bl.a. med projektsamarbejdet med de eksisterende home bolig-butikker. Det kan vi gøre endnu bedre i den nye konstruktion,” siger Mikkel Søby.

De nye ejere kalder det en force i det marked, som vi har nu, og som vi ser ind i, at home Erhverv har en meget slank struktur.

”Vi er pt. ikke blandt de største, men vi vil etablere os yderligere med bund i faglige kompetencer og en struktur, som er mindre omkostningssårbar, fordi vi outsourcer nogle interne opgaver.

Eksempelvis laver vi analysearbejde med ekstern samarbejdspartner,” siger Henrik Bendix Poulsen-Svane.