Tinderbox billetsalget starter om to uger: Interessen er allerede gigantisk

Skrevet af: Simone Vestergaard
Fotograf: Christian Mørkeberg
Fotograf: Christian Mørkeberg

Med udsolgte partout-og torsdagsbilletter, sublimt sommervejr, sorte tal på bundlinjen og store navne på plakaten, kan Tinderbox krydse 2018 af som det bedste festivalår nogensinde.

Med dette i bagagen glæder pressechef og talsmand for Tinderbox, John Fogde sig til næste års festival, hvor rammerne bliver endnu større, og salget af billetter kan øges.

Fredag d. 30. november kl. 10 frigives mindst 40.000 billetter til festivalen i Tusindaarsskoven d. 27.-29. juni 2019.

Og interessen på de sociale medier er allerede helt enorm.

“Vi har ikke et eksakt antal billetter klar, men i år havde vi sat 40.000 til salg, og ser man i forhold til det antal, så føler vi klart, at vi kan bære at lukke flere gæster ind i 2019.

Vi så i år, at gæsterne fordelte sig ligeligt henover pladsen. Vi hæftede os ved, at da Depeche Mode spillede var der også fuldt hus hos de andre kunstnere. Det er dejligt at se, at gæsterne fordeler sig rundt til de forskellige aktiviteter.

Derfor har vi også en forventning om at åbne op for flere billetter, men jeg kan ikke give et konkret antal. Det afhænger meget af salget af partout billetter.

Men vi kan se, at interessen er helt enorm i år.” fortæller John Fogde.

Et bredt musikprogram

Hvis man allerede nu har planer om at besøge Tinderbox 2019, så skal man være klar ved tasterne d. 30. november. For der er et stærkt begrænset antal endagsbilletter.

Særligt torsdagsbilletterne blev revet væk ved dette års festival, og John har store forventninger til den kommende festival – hvorfor ambitionerne om musikprogrammet er tårnhøjt.

“Vi arbejder altid ud fra en forventning om at få udsolgt. Vi laver musikprogrammet ud fra et grundlag om, at alle billetter bliver solgt, så det er selvfølgelig noget, vi arbejder hen imod til næste års festival.

Allerede nu er der jo stor interesse på de sociale medier, og folk glæder sig til, at vi åbner op for både billetsalg og de første kunstnere på plakaten.

Vi er markant senere ude i år med billetsalget. Det skyldes blandt andet, at vi har skiftet billetpartner, så vi glæder os til snart at kunne imødekomme de mange forventningsfulde folk derude, og håber at de stadig køber billet, selv om vi endnu ikke har offentliggjort navne,” fortæller John Fogde og fortsætter:

“Vi skal lige have vores datoer til at passe ind med artisternes turneer, men jeg håber, vi kan breake noget snart.”

Foto: Jonatan Nothlev.

Groovebox og Moonshine forbliver

Der er absolut ingen grund til at ændre på noget, der går godt.

Derfor er der indtil videre ingen planer om at lave de store ændringer på festivalpladsen, og én ting er sikkert: de to nye tiltag, Groovebox og Moonshine, forbliver.

“Vi er ikke så langt i processen endnu, men vi ved med 100% sikkerhed, at Groovebox og Moonshine bliver.

Det var noget gæsterne tog godt imod og brugte rigtig meget.

Derfor arbejder vi hen imod at kunne præsentere flere små oaser eller små lommer andre steder. Men det hele skal lige falde på plads, for når man tilføjer noget, så skal noget andet flyttes eller fjernes.

Men Groovebox og Moonshine fungerede rigtig godt i år – selvfølgelig var det en kæmpe hjælp med sommervejret, men begge kan også fungere i regnvejr, fordi stederne er overdækket.

Vores gæster vil rigtig gerne have alternativer, hvor man kan sidde stille og roligt og få god mad, eller høre musik fra de gode gamle dage.” fortæller John.

Store forventninger til 2019

Når sommerens festival skydes i gang, er det med store forventninger.

Forventninger som er blevet dannet på baggrund af den enorme opbakning og positive feedback Tinderbox har fået, hvilket kun har gjort festivalens udgangspunkt for næste år endnu bedre.

“Jeg har store forventninger til næste års Tinderbox.

Der er ingen tvivl om, at festivalen i år var den bedste nogensinde. I forhold til vores meningsmåling blandt gæsterne er vi lykkedes med rigtig mange ting – specielt i forhold til indretning. Vi havde en rigtig flot plads derude.

Vi blev i den grad også blevet hjulpet godt på vej af den fantastiske sommer.

Til næste år har vi en personlig ambition om, at gøre pladsen så indbydende som muligt, så vores gæster kan have nogle gode dage. Det fundament vi havde i år, giver os mulighed for at lave noget endnu bedre til 2019.” fortæller John.

Den Tinderbox vi kender

Tiësto og Depeche Mode var blandt hovednavnene i år. Derfor har publikum selvfølgelig høje forventninger til næste års internationale kunstnere og John understreger, at musikken, som altid, vil spænde bredt og bære præg af den Tinderbox vi kender.

“Jeg glæder mig rigtig meget til at rulle de første navne ud.

Vi kan jo mærke, at forventningerne er store, og folk er meget nysgerrig på musikken. Det kan både være godt og skidt – musiksmag er jo individuelt, men vi sammensætter et program der tiltaler det brede publikum.

Én ting kan jeg med sikkerhed love, og det er at man vil føle, at det er den Tinderbox, man kender.

I år kom vi godt rundt i genrerne på hovedscenerne, og den færdige plakat til næste år vil også være fyldt med brede danske og internationale navne, der kan samle folk og give musikalske oplevelser.” afslutter John.

Du læse mere på Tinderbox’ Facebook her.