Annonce
MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Bombe på J-dag: Tuborg Julebryg får nyt navn

Af Emil Kjær Jørgensen

I aften og i nat er der mange mennesker, der skal ud og fejre den traditionelle J-dag.

Du kan få overblikket over, hvor du kan fejre den i Odense her.

Men noget er helt anderledes i år.

Siden 1981 har der stået Tuborg Julebryg på etiketten til Tuborgs populære juleøl, men i år bliver etiketten anderledes. Snebajeren har nemlig fået nyt navn.

Det skriver de i en pressemeddelelse.

”Vi har valgt at genbesøge vores univers for Tuborg Julebryg i år og ændre navnet, så man skal ikke være urolig, hvis man tror, at man har fået fingrene i en forkert øl, når man ser, at der står Tuborg Ulebryg,” siger Caroline Leopold, Brand Manager for Tuborg hos Carlsberg Danmark og fortsætter:

”Siden 1984 har vi anvendt det velkendte og ikoniske reklameunivers for Tuborg Julebryg, som for mange markere, at julen er på vej.

Med så historisk et udtryk tror vi også, at danskerne synes, at det er sjovt med en lille drillenisse-leg for at komme i endnu mere julestemning.”

Som led i en ny kampagne for juleøllen, har en drillenisse fjernet j’et på den julede etikette med snefnug og ølvogn, der er blevet et af symbolerne på julens kommen. 

“I år tager Tuborg Ulebryg del i julens populære juletradition, nemlig drillenissen og dens små kærlige juledrillerier. På den måde kan vi være med til at sprede endnu mere julestemning henover julen,” siger Caroline Leopold.

Tuborg Julebryg er Danmarks mest populære juleøl og stammer fra 1981, men faktisk kom kampagnen før øllen.

I 1979 udsendte Tuborg nemlig et postkort med det ikoniske slogan, ”Glædelig jul og godt Tub’år”, som skulle ønske Tuborgs kunder en glædelig jul.

Mange troede, at det betød, at der var en ny øl på markedet og begyndte at spørge efter, hvor man kunne få den. Og to år senere var julebryggen klar på hylderne.

Tv-reklamen kører traditionen tro, men også den har haft besøg af drillenissen.

Del artikel

Andre læser også