MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Få styr på din søgemaskineoptimering og øg din omsætning

Af Annoncør

Ejer du en virksomhed? Så vil du helt sikkert også gerne maksimere virksomhedens indtjening så meget som muligt. Derfor er det også en god idé at have styr på din virksomheds søgemaskineoptimering.

Søgemaskineoptimering er med andre ord din virksomheds mulighed for at være synlig online. Når en kunde gerne vil finde en ydelse, et produkt eller en virksomhed, starter vedkommende ofte med at gå på internettet og anvende en søgemaskine til formålet. Derfor er det vigtigt, at din virksomheds hjemmeside er optimeret, så den kan performe godt på søgemaskinerne.

Derfor er det vigtigt, at din virksomhed performer godt på søgemaskinerne

Selvom man siger søgemaskineoptimering, er der ingen tvivl om, at det primært er én søgemaskine, hvor din virksomhed skal performe godt. Den søgemaskine er Google, da det er her flest brugere søger efter information.

Derfor handler søgemaskineoptimering primært også om at få en god placering på Google, når en potentiel kunde søger efter enten din virksomhed eller dens ydelser/produkter. En god placering er på første side og allerhelst i top tre. Faktisk er den bedste placering den såkaldte ”rank zero”, hvor din virksomheds indhold har mulighed for at blive vist før alle andre virksomheders.

Når potentielle kunder søger på Google, er det nemlig de tre første resultater, der får over 50% af alle klikkene. Ligesådan er det sjældent, at kunderne bevæger sig over på side 2. Derfor bør din virksomhed altid stræbe efter en god placering på Google. Der er ganske enkelt flere kunder i det.

Hvordan kommer min virksomhed i top tre på Google?

Hvis du gerne vil have din virksomhed til at være i top tre på Google, er det vigtigt, at du får SEO-optimeret hele virksomhedens hjemmeside. Det er ikke blot nok at skrive SEO-venligt indhold. Hele hjemmesidens design skal være tilpasset Google.

Google har nemlig såkaldte crawlers. En crawler er en internetbot, der gennemgår alle hjemmesider. Hvis din hjemmeside er opbygget efter SEO-venlige principper, er det nemmere for Google at crawle den og webindeksere den. Det vil derfor også medføre, at siden vil få en højere placering.

Hvis du ikke selv har erfaring med SEO, er det en god idé at kontakte en virksomhed, der har. SEO er nemt at forstå i teorien, men i virkeligheden kan det være svært at praktisere. Derfor er det altid en god idé at rådføre sig med et erfarent SEO-bureau.

Del artikel

Seneste nyt