MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Giver det mening for alle virksomheder at annoncere på Instagram?

Af Annoncør

Der findes rigtig mange måder, hvorpå du kan reklamere på nettet. Derfor er det vigtigt at være selektiv, da man skal sikre, at ens marketingbudget bliver spenderet fornuftigt.

Annoncørbetalt indhold leveret af ASENTO

Har du gjort dig tanker om at markedsføre dig på Instagram, skal du naturligvis overveje, hvorvidt det giver mening. Det er nemlig ikke alle virksomheder, der vil få succes med at annoncere på det sociale medie.

Langt de fleste vil få noget ud af at annoncere på Instagram, men det skal ikke være nogen hemmelighed, at der findes forretninger, der vil få mere succes med det end andre.

Hvad er målet med din annoncering?

Når du skal vurdere, om det vil være givende for dig at annoncere på det sociale medie, skal du først og fremmest overveje, hvad der egentlig er målet med din annoncering.

Det er nemlig ikke alle, der har de samme forudsætninger for at skabe direkte salg via Instagram. Selvom det er svært at sælge sine produkter eller ydelser på denne måde, betyder det dog ikke, at det ikke betaler sig at annoncere.

Det er nemlig også muligt at bruge denne type annoncering til at skabe opmærksomhed omkring din forretning, indsamle leads eller noget helt tredje.

Hvilke produkter eller ydelser sælger du?

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at der findes mange produkter og ydelser, der sagtens kan sælges via Instagram. Der findes også mange, der er svære at sælge via det sociale medie.

Ønsker du at sikre, at dit marketingbudget går til at skabe direkte salg, er det derfor ikke sikkert, at Instagram annoncering er den rette løsning.

Skal du skabe direkte salg via et socialt medie som Instagram, er det bedst, hvis du sælger produkter eller ydelser, der ikke er for dyre. Det medvirker nemlig til, at der er en større chance for, at der bliver foretaget et impulskøb.

Stå ikke selv for din annoncering

Har du i sinde at annoncere på Instagram, er det vigtigt, at du ikke selv står for det. Det er nemlig ikke nemt at få succes med denne type annoncering, hvorfor du skal overlade det til en professionel.

Heldigvis findes der en lang række bureauer og freelancere, der har stor erfaring med at annoncere på det sociale medie, som du kan hyre.

I denne forbindelse er det vigtigt at pointere, at du ikke skal tøve med at investere i dette, fremfor at forsøge dig på egen hånd. Du vil nemlig få mere ud af at udlicitere det.