Annonce
MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Efter lange ventetider: Regionen opskalerer vaccinationsindsatsen

Af Redaktionen

Sidste uge opfordrede Odense Kommune alle borgere til at lade sig teste og vaccinere pga. øget smitte i kommunen.

Som nogle af vores læsere bemærkede i kommentarfeltet er det dog ikke helt så nemt med lange ventetider til især vaccine.

Frustrationerne er ikke gået Region Syddanmarks næse forbi og i en pressemeddelelse skriver de, at de arbejder hårdt på at sikre flere tider til vaccination på regionens vaccinationscentre.

Samtidig ansætter de nu også flere til at tage telefoner på regionens corona-callcenter.

Det er regionens ambition, at alle der lige nu er inviteret til 3. stik, skal kunne booke tid på et af regionens syv store vaccinationscentre inden for en uge. Regionen håber, at den ambition kan indløses inden for de næste par uger.

Flere hænder på vej

Regionen arbejder derfor målrettet på at opskalere på alle vaccinationsfronter. Der ansættes flere medarbejdere på regionens vaccinationscentre og hyres flere hænder til at tage telefoner på regionens corona-callcenter.

“Det er vores klare opfordring til borgerne, at de skal blive vaccineret. Det handler både om de, der endnu ikke er i gang med deres vaccinationsforløb, og de, der lige nu bliver inviteret til en 3. vaccination mod COVID-19.

Men det kræver selvfølgelig, at regionen står klar med tider, hjælp og gode rammer for at få selve stikket. Langt de fleste inviterede har indtil nu kunne booke en tid uden problemer, men med det store antal nye inviterede sidste uge, er der en del, som har ledt forgæves efter tid eller har ringet forgæves til vores corona-callcenter.

Det er vores ambition, at de borgere, der inviteret til 3. vaccination, snart kan finde en ledig tid inden for en uge og få hurtigere hjælp via vores corona-callcenter. Det er vi ikke helt i mål med endnu, men det er min forventning, at det lykkes inden for de næste par uger,” forklarer Koncerndirektør i Region Syddanmark Kurt Espersen.

Del artikel

Andre læser også